Da li je bitno kojom brzinom mršavite? - Men`s Health

Da li je bitno kojom brzinom mršavite?

Nova studija u časopisu Lancet sugeriše da su šanse da ostanete vitki i zadržite željenu kilažu, bilo da da ste smršali nekoliko kilograma mesečno ili samo na godišnejm nivou. Ono što je zaista važno, jeste da zadržite zdrave, životne navike, kao i da pratite svoju telesnu težinu, kontrolišete porcije i nastavite sa vežbanjem.

Australijski istraživači posmatrali su dve grupe ispitanika: u prvoj grupi su bili gojazni volonteri, koji su podvrgnuti medicinski nadgledanom programu brzog gubljenja kilograma tokom 12 nedelja, a u drugoj grupi su se nalazili ispitanici, koji su tokom 36 nedelja bili na sporom i laganom programu mršavljenja. Obema grupa cilj je bio gubitak 12, 5 procenta telesne težine.

Pročitajte i: Koliko su ikorisne tablete za mršavljenje

Na kraju istraživanja, 81 procenat ispitanika, koji su bili se trudili da brzo izgube kilograme, postiglo je željene rezultate, dok je samo 50 procenta onih, koji su pokušavali da polako i postepeno smršaju, dostiglo cilj odnosno gubitak 12, 5 procenta telesne težine.

Iznenađujuće podatke predstavlja činjenica da se u naredne tri godine, stopa povratka težine kod obe grupe ne razlikuje. U grupi ispitanika, koji su želeli postepeno da smršaju, 71 procenat ispitanika je povratilo težinu, a identičan broj ljudi, kojima je cilj bio brz gubitak kilograma, takođe je povratilo staru kilažu.

„Ova studija je pokazala da bez obzira na koji način izgubite kilograme, brzo ili postepeno, zadržavanje težine je svakako izazov.“, kaže Korbi Martin, autor studije.

Ipak, postoji dokazana formula zadržavanja težine. „Uspešni ljudi kontrolišu svoje porcije, vežbaju 250 minuta ili više nedeljno, mere se svaki dan.“, rekao je Martin i dodao:“Doručkujte. Svaki dan.“

Pročitajte i  Sedmodnevni vodič za bolji san
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *