Preventivom protiv osteoporoze - Men`s Health

Preventivom protiv osteoporoze

Decenijama su doktori naglašavali važnost zdravlje kostiju kod žena, dok osteoporoza nije bila označena kao bolest muškog pola. Ali prema novim izveštajima Nacionalne fondacije za osteoporozu, jedan od petorice muškaraca starijih od 50 godina, pate od preloma kostiju i okoštavanja. Činjenice ukazuju da  muškarci imaju za 27 procenata veće šanse da obole od osteoporoze nego da dobiju rak prostate. Izveštaji pokazuju da su muškarci u dvostrukoj većoj opasnosti da obole od ove bolesti nego žene.

Najbitnija je, kao i kod svih oboljenja, dobra preventiva. Muškarci u svojim 20-im, 30-im i 40-im godina treba da preduzmu potrebne korake za očuvanje koštane mase i sveukupnog skeleta, kako bi u kasnijim godina, bili u boljem zdravstvenom stanju. Prema rečima direktora Nacionalne fondacije za osteoporozu, Roberta Rekera, pogoršanje stanja koštane maste dostiže svoj vrhunac u 50-im godinama, stavljaju muškarce u veću opasnost od osteoporoze i preloma.

Pročitajte i: Ključ za čvrste kosti

Reker sugeriše izbegavanje pušenja i više od dva alkoholna pića dnevno, jer su prema njegovim rečima cigarete i alkohol dve glavne stvari koje izazivaju oštećenje koštane mase. „Umereno konzumiranje alkohola ne predstavlja problem.“, objašnjava Reker.

Osim izbegavanja cigareta i alkohola, potrudite se da unosite dovoljno kalcijuma, jer je on glavna komponenta jakih i čvrstih kostiju. Reker napominje da konstantno gubimo kalcijum putem znojenja i urina, pa nam treba svakodnevna zamena ovog minerala. „Preporučujem dozu od 1250 miligrama kalcijuma dnevno.“, kaže Reker. Najbolje je da kalcijum unosite putem mlečnih proizvoda.

Vitamin D takođe pomaže očuvanje zdravlja vaših kostiju, budući da pomaže vašem telu da apsorbujete kalicjum iz namirnica.

Poslednje, ali ne i najmanje važno, predstavlja vežbanje. Poboljšanjem jačine mišića, ravnoteže i koordinacije, smanjićete rizik od preloma kostiju.  Najbolje je da radite vežbe i trenirate bilo šta što e vam pomoći da očuvate i zadržite vašu telesnu težinu. Džogirajte, brzo hodajte,igrajte košarku ili tenis, bilo šta što će naterati vaše telo da se bori protiv gravitacije kako bi održalo vašu telesnu težinu.   

Pročitajte i  Čuvajte vaše oči: Najbolji saveti za dobar vid

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *