Kako da izbegnete dijabetes - Men`s Health

Kako da izbegnete dijabetes

Više odmora moglo bi da unapredi nivo insukina koje vaše telo koristi i tako smanji rizik od dijabetesa, navodi se u preliminarnom istraživanju na 95 Godišnjem sastanku društva endokrinologa.

Naučnici su ispitivali 19 momaka koji se nisu baš naspavali bar šest meseci. Pre studije, ispitanici su spavali oko 6 sati tokom nedelje i malo duže vikendima. Pre nego što im je izvađena krv za analizu, ispitanici su tri dana spavali laobratoriji. Naučnici su neke budili nakon šest sati sna, dok su druge puštali da spavaju čak deset sati, a neke su samo puštali da odmaraju 10 sati puštajući ima lagane melodije, kako bi ih sprećili da upadnu u dublji san.

REZULTATI
Kasniji testovi su pokazali da su tela onih ispitanika koji su spavali duže i bez prekida, bolje koristila insulin koji kontroliše nivo glukoze u krvi. Tokom vremena ova promena u osetljivosti prema insulinu smanjuje vaš rizik od dijabetesa tipa 2, kaže autor studije dr Piter Liu iz losanđeleskog Instituta za biomedicinska istraživanja.

Doktori ne znaju tačno zašto spavanje ima ovakav efekat. Jedna teorija glasi da spavanje stabilizuje nivoe hormona rasta, jedninjenja koje se oslobađa tokom dubokog sna, a za koje naučnici veruju da pomaže regulisanje nivoa glukoze u krvi. Nedostatak sna takođe može da pospeši proizvodnju kortizola i katehalomina, koj imogu da naprave haos od vašeg organizma i da spreče njegov odgovor na povišen nivo insulina.

DOBRA VEST
NIste osuđeni na ovu bolest ukoliko ne spavate dovoljno, ukoliko se naspavate s vremena na vreme rezultati vaše krvne analize mogu veoma brzo da se poprave, kaže dr Liu. Ali, zašto rizikovati, bolje isplanirajte dan tako da uvek imate vremena i da se naspavate.

Pročitajte i  Koliko često bi trebalo da menjate dezodorans?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *