Poplavljeni - Men`s Health

Poplavljeni

Možda zvuči čudno, ali može da se dogodi i da se prepijete vode i da to izazove ozbiljne posledice, odnosno, stručno rečeno, hiponatremiju (zbog niske vrednosti natrijuma u organizmu).

Najugroženiji su rekreativni sportisti koji duže od 4 sata jure ka cilju po vlažnom i toplom vremenu i često se zaustavljaju da piju. Žene su pri tom još ranjivije, ali ovo nije područje na kome treba da dokazujete da ste mačo tip. Simptomi hiponatremije su kratak dah, zadihanost, povraćanje i glavobolja.

Često se pojave tek nekoliko sati nakon trke.U ozbiljnijim slučajevima, ako ovaj poremećaj ne počne odmah  adekvatno da se leči, može da nastupi koma ili smrt. Izotonični napici, pomfrit ili druga slana jela  neće otkloniti probleme s hiponatremijom tako da je preventiva od vitalnog značaja.

KOD KOJE ČAŠE DA STANETE?

Procenite potrebe organizma za vodom tokom treninga:

Pre treninga se izmerite bez odeće.

Hodajte ili naizmenično hodajte i trčite sat vremena pre nego što bilo šta popijete.

Zaustavite se i obrišite znoj, pa se ponovo izmerite.

Popijte po pola litra tečnosti za svakih pola kilograma telesne težine koju ste izgubili za sat vremena.

Tako ćete najbolje znati šta i koliko treba da popijete na sat tokom aktivnosti, odnosno takmičenja.

Pročitajte i  Šta će vam se dogoditi ako svaki dan započnete napitkom od đumbira?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *