Sedmodnevni vodič za bolji san - Men`s Health

Sedmodnevni vodič za bolji san

PRVI DAN

Naučite da je sedam novih osam.

Kada ste bili dete, svi su vam govorili kako vam je potrebno minimum osam sati kvalitetnog sna. Međutim, niz novih istraživanja koji otkrivaju da je više nego dovoljno da odspavate sedam sati. U stvari, jedno istraživanje je pokazalo da su oni koji su noću spavali ne više od sedam sati, imali bolje kognitivne sposobnosti nego oni koji su duže spavali. Dakle, prve noći našeg sedmodnevnog vodiča, pomerite budilnik za jedan sat unazad, a ovaj preostali osmi sat iskoristite da realizujete svoje najluđe snove.  

DRUGI DAN

Ostavite telefon na kauču.

Jednostavan način da poboljšate san jeste da isključite telefon. Postoje dva razloga: svetlo sa displeja telefona otežaće vašem mozgu da se opusti, a i u pitanju je interaktivna tehnologija, koja zahteva učestli unos dok vas suptilno podseća na sve što ste zaboravili da uradite u toku dana. Ukoliko ne možete da ga isključite, ostavite ga bar van vašeg domašaja i zgrabite ga samo da biste isključili alarm.  

TREĆI DAN

Idite ka pravom svetlu.

I dalje se svi prilagođavamo efektima veštačkog osvetljenja na san. Naučnici su otkrili začuđujuće podatke da je boja osvetljenja zaista bitna: fluorescentne sijalice potiskuju proizvodnju hormona sna, melatonina dok crveno svetlo podstiče jezu.

ČETVRTI DAN

Nema čučnjeva uveče.

Umesto da ih radite uveče, kada padne mrak, seriju čučnjeva uradite ujutru. Istraživanje iz 2011. godine sa Apalači Državnog Univerziteta pokazalo je da su ljdui, koji su vežbali ujutru imali bolji i kvalitetniji san, od onih koji su trenirali u periodu nakon podneva i uveče. Ispitanici koji su vežvali u 7 sati ujutru imali su smanjen krvni pritisak za 10 procenata tokom dana i za 25 procenata tokom noći, što čini da se brže i lakše zaspi.

Pročitajte i  Probleme koje morate rešiti odmah

PETI DAN

Uništite svoj alarm

U idealnom svetu, trebalo bi da se budimo i ležemo sa izlaskom odnosno zalaskom sunca. Nažalost, primorani smo da zavisimo od užasnog zvuka alarma. Jasno nam je da ne možete da potpuno izbacite upotrebu alarma, ali nemojte da produžavate svoju agoniju njegovim konstatnim odlaganjem.

ŠESTI DAN

Seks

Seksom se oslobađaju mnogobrojne biohemikalije, poput prolaktina, oksitocina i vasopresin, koji će vas učiniti umornijim i samim tim, spremnijim za kvalitetan san.

SEDMI DAN

Ne odmarajte nedeljom

Držite se svog obrasca spavanja i vikendom. Naravno da želite da spavate nedeljom do podneva, ali nemojte. U svemu je bitna doslednost, pa i u spavanju

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *