Kako vežbanje utiče na mozak - Men`s Health

Kako vežbanje utiče na mozak

Prema najnovijem istraživanju časopisa Psychological Medicine, ljudi koji su u mladosti redovno trenirali pokazali su bolju memoriju i uopšte bolje moždane funkcije sa svojih 50 godina u odnosu na svoje vršnjake koji nisu vežbali.

3 RAZLOGA ZAŠTO VAS FIZIČKA SPOSOBNOST ČINI MENTALNO JAKIM
VIŠE PAMTITE
Ukoliko u vašu svakodnevnu rutinu uključite čak vremenski kratke vežbe, itekako možete da ojačate svoju memoriju, bar se tako navodi u istraživanju Udruženja za Alchajmerovu bolest. Ispitanici koji su vozili sobni bicikl šest minuta, zapamtili si više slika, nakon svoje vožnje nego oni ispitanici koji nisu vozili bickl uopšte. Naučnici ove rezultate objašnjavaju činjenicom da vežbanje oslođa norepinefrin, hormon koji u mozgu ima ulogu da podstakne memoriju.

IMATE VIŠE VOLJE
Istraživanje u naučnom časopisu  British Journal of Sports Medicine otrkilo je da kraći i intenzivniji treninzi poboljšavaju samokontrolu, vašu sposobnost za rešavanje problema i verbalno rezonovanje. Naučnici smatraju da kratke vežbe povećavaju protok krvi u vašem prefrontalnom korteksu, tačnije području mozga koje kontroliše izvršne funkcije.

DONOSITE BOLJE ODLUKE
Istraživači sa univerziteta u Ilinoisu pregrledali su preko 100 istraživanja i pronašli nekoliko korelacija između vežbanja, boljeg donošenja odluka i povećanoj sposobnosti multitaskinga. Istraživanja su pokazala da vežbanje stimuliše proizvodnju  proteina koji se naziva faktor rasta 1, koji dokazano povećava broj neurona i povećava kognitivnu performansu. Najbolji deo: Mnoga istraživanja su pokazala da je dovoljno da vežbate bar 3 dana nedeljno po 30 minuta su dovoljna da uvidite ove efekte.

Pročitajte i  Evo koju hranu i lekove ne treba kombinovati
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *