6 zdravih navika koje bi odavno trebalo da imate - Men`s Health

6 zdravih navika koje bi odavno trebalo da imate

1. VIŠE VEŽBAJTE
Vežbanje ne samo da utiče na naš dobar izgeld, već i na dobro raspoloženje i zdravlje. Istraživači otkrivaju da samo jedan sat umerene fizičke aktivnosti nedeljno može da smanji rizik od srčanih bolesti. Vežbanje smanjuje krvni pritisak, a trčanje na maratonu poboljšava zdravlje vašeg srca. Međutim, ne morate da budete učesnik na maratonu kako biste osetili benefite vežbanja, već je sasvim dovoljno da upražanjavate veoma sporu fizičku aktivnost kako bi rezultati bili vidljivi. Šetajte ili vozite bicikl.

„Fizička neaktivnost je jedan od najvećih pretnji i neprijatelja sveukupnog zdravlja ljudi sa zapada.“, kaže dr Kasper Andersen, sa švedskog Uppsala Univerziteta.

Pročitajte i: Petominutna šetnja će očuvati vaše srce

2. MANJE SEDITE
Sati i sati sedenja za vašim stolim na poslu mogu veoma negativno da utiču na vaše zdravlje. Prekomerno sedenje povećava rizik od raka debelog creva, invaliditeta, dijabetesa, srčanih bolesti i gojaznosti. Zato na svakih sat vremena, ustanite i prošetajte 5 minuta, kako biste povratili vašu cirkulaciju i sprečili potencijalne bolesti.

3. VIŠE SEKSA
Seks se takođe računa u umerenu fizičku aktivnost, a istraživanja otkrivaju da je broj kalorija koje se istope tokom 25 minuta vrele ljubavne akcije, kao i nivo intenzivnosti ove aktivnosti maltene isti kao i kod brzog hodanja.

Postizanje orgazma redukuje stres i depresiju, a ukoliko imate seks jednom nedeljno povećavate svoj imunitet i otpornost tela na upale i oboljenja. Međutim, svakako da seks ne treba da bude jedina fizička aktivnost, koju praktikujete.

4.IZBEGAVAJTE STRES
Za razliku od seksa, stres nikako nije dobar za vas. Nedavna studija ukazuje da samo stres može da poveća rizik od moždanog udara. Iako živimo u stresnom okruženju i brige nam zadaju mnogobrojni, najrazličitiji faktori, naučite da se izborite sa stresom – napravite predah, osluškujte svoje telo i zaštitite srce.

Pročitajte i  4 razloga zašto žene glume orgazme

Obratite pažnju na uzroke negativnih emocija, koji izazovaju stres i naučite da se smirite, shvatite da ukoliko redukujete stres, uklanjate rizik od moždanog udara i poboljšavate zdravlje vašeg srca i mozga. Neki od sigurnih načina da se izborite sa stresom jesu vežbanje, seks ili jednostavno uzimanje predaha.

5. VIŠE SPAVANJA – VEĆA PRODUKTIVNOST
Dobro prospavana noć ima nesumnjive benefite uključujući manje podočnjake, više energije i dobro zdravlje, ali i produktivnost. Najproduktivniji su ljudi koji spavaju 7, 8 sati svake noći. Takođe, kratka popodnevna dremka od pola sata čini ljude uspešnijim i boljim takmičarima u vizuelnim igrama i memorativnim izazovima.

„Nismo u mogućnosti da sve vreme podjednako dobro radimo. Jedino san može da poboljša naš performans. Dremanjem dobijate iste benefite kao i celonoćnim spavanjem“, ističe Sara Mednik, autor studije Univerziteta u kaliforniji.

6. VEŽBAJTE JOGU
Vežbanje joge ima najveće uticaje na vaš mozak, prvenstveno zato što pomaže da opustite vaš um i da razvijete snagu i balans istovremeno. Naučnici Univerziteta u Ilinoisu otkrili su da sesija od 20 minuta meditacije i dubokog disanja, ubrzava rad mozga, povećava sposobnost memorije i mentalne agilnosti.

„Vežbanje i relaksacija su veoma bitne“, ističe Applegate. „Možete da usporite vaše telo, mozak i da dospete u meditativno stanje. Ovo je veoma efektan način da redukujete stres, ukoliko meditirate jednom ili dva puta nedeljno.“

Pročitajte i: Muškarci i joga

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *