Pet zdravstvenih grešaka koje činite svakog dana - Men`s Health

Pet zdravstvenih grešaka koje činite svakog dana

7h

Pranje zuba neposredno nakon doručka

Pranje zuba odmah nakon konzumacije kisele hrane, naročito voća i voćnih sokova, može oslabiti gleđ, kaže dr sci Mark Volf, sa njujorškog Stomatoološkog Fakulteta. To dovodi do promene boje zuba, a povećava i rizik od pukotina i loma zuba.

Isperite i čekajte. Niste oprali zube pre doručka? Onda ih nakon jela isperite vodom i sačekajte 40 minuta da se kalcijum iz pljuvačke istaloži na oslabljena područja. Tek onda operite zube.

8.30h

Vozite se sa otvorenim prozorima

Zagađenje vazduh na autoputevima može biti i do 10 puta veće nego u predgrađu, kaže ekolog Skot Fruin. Dim od dizela doprinosi pojavi glavobolje, srčanih bolesti i raka.

Zatvorite prozore. I ne samo to, ventilaciju u automobilu prebacite na zatvoreni sistem cirkulacije vazduha. Na taj način možete smanjiti izloženost toksičnim česticama za četiri puta, otkrio je Fruin u jednom istraživanju.

Pročitajte i: Gde vreba opasnost

13h

Grejete ručak u mikrotalasnoj u plastičnoj ambalaži

Ambalaža ne sadrži bisfenol-A? To je već bolje, ali ne i savršeno. Ftalati iz plastike mogu procureti u hranu, što dovodi do oštećenja spermatozoida i smanjenja plodnosti, a može poremetiti i hormonsku ravnotežu organizma, kaže Džermejn Bak Luis, direktor u Naconalnom institutu za zdravlje SAD-a.

Stavite sve na staklo. Prebacite hranu u staklenu posudu pre nego što je stavite u mikrotalasnu, ili je podgrejte na šporetu kod kuće pa je spakujte u termos od nerđajućeg čelika da bi ostala topla.

19.30h

Vozite se kući nakon „happy hour-a“.

Osobe se 0,1 promila alkohola u krvi (što je niže od zakonski dozvoljene granice od 0,3 promila) imaju za 46 odsto veći rizik da uzrokuju sobraćajni udes od osoba koje voze potpuno trezne.

Pročitajte i  Jake ruke, dug život!

Prvo jedite, pa onda pijte. Ako pojedete nešto pre pića, možete sniziti nivo alkohola u krvi za 30 odsto, kaže dr sci Aron Vajt iz Nacionalnog instituta za zloupotrebu alkohola i alkoholizam SAD-a.

22.30h

Proveravate poslovni imejl pre spavanja

Menadžeri koji koriste svoj smartfon da bi radili i nakon 21h, ujutru se bude pospani i ošamućeni, utvrdilo je istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Florida. A jedno singapursko ostraživanje je utvrdilo da suviše malo sna povećava rizik od smrtonosnog moždanog udara.

Spustite loptu. Uklonite punjač iz spavaće sobe i isključite signal za imejlove posle 21 čas. Ako se radi o pravom hitnom slučaju, neko će vas već nazvati.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *