Zašto so ipak nije najveći neprijatelj našeg zdravlja? - Men`s Health

Zašto so ipak nije najveći neprijatelj našeg zdravlja?

Američka asocijacija za srčane bolesti savetuje da dnevno treba da se unosi samo 1, 5 grama soli, ali većina ljudi konzumira najmanje 3, 4 grama soli. Velika količina natrijuma, koju sadrži so, usko je povezana sa visokim krvnim pritiskom, što povećava rizik od srčanog ili moždanog udara.

Prema novim otkrićima naučnika, ne morate birinuti zbog velike doze soli koju konzumirate, jer  ne mora da ima loše efekte po vaše zdravlje, sve dok nemate problema sa visokim krvnim pritiskom.

Pročitajte i: Morska ili obična so?

U toku studije, naučnici su ispitivali više od 100 000 odraslih osoba starosti od 35 do 70 godina iz celog sveta i došli su do rezultata, koji su pokazali da čak 90 procenata ispitanika dnevno unosi veliku ili umerenu dozu natrijuma, a da svega 10 procenata konzumira manje od 3 grama soli dnevno. Samo 4 procenta ukupnog broja ispitanika se uklapa u okvire preporučene doze od 1, 5 do 2, 3, grama soli dnevno.

U prvoj grupi ispitanika, koji su unosili velike količine natrijuma, naučnici su zapazili veliki porast krvnog pritiska. Ispitanici, čija je ishrana sadržala umerene količine soli, nisu imali velike oscilacije u krvnom pritisku, dok se kod grupe ljudi, koja je unosila najmanje soli u organizam, nije zabeležio nikakav negativan uticaj na nivo krvnog pritiska.

„Ovakvi rezultati upućuju da sveobuhvatna naredba da se redukuje unos soli u organizam može da predstavlja zabludu“, kaže autor studije Endrju Mente, profesor epidemiologije na McMaster Univerzitetu u Kanadi.

Ukoliko se pronalazite u grupi ljudi, koji unose umerene količine soli, vaša dnevna doza natrijuma može da bude sasvim u redu.

„Nemojte da postane samozadovoljni unosom soli, jer velika doza soli koju konzumirate može da bude loša i opasna“, kaže Mente. „Svakako treba da izbegavate namirnice sa visokim procentom soli. Ali nemojte ni da budete preopterećeni redukovanjem soli. Dokle god nemate problema sa povišenim krvnim pritiskom, najverovatnije nema potreba da smanjite unos soli.“

Pročitajte i  Više proteina za niži krvni pritisak
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *