Više sna, više zdravlja? - Men`s Health

Više sna, više zdravlja?

Finski naučnici su nedavno došli do zaključka da su muškarci koji su spavali optimalno sedam sati i 46 minuta svake noći najređe išli na bolovanje, samo šest puta u godinu dana. Sa druge strane, oni koji su spavali pet sati bolovali su 13 dana.

Svakako, nemojte pomisliti da će vam višak sna biti od velike pomoći… Naime, “maratonci” koji bi 10 sati proveli spavajući 12 dana bi proveli kod kuće. Prema ovom istraživanju, izostajanje s posla je takođe uslovljeno i lošim snom (kada se prerano budimo, patimo od insomnije, uzimamo pilule za spavanje).

Nedovoljno sna izaziva razna oboljenja koja bi mogla da vas spreče da napustite toplinu svoga doma, smatraju stručnjaci, a loš san može čak biti i predznak depresije.

Pročitajte i: Smršajte i spavaćete bolje

Za početak, povedite računa o prostoriji u kojoj spavate. Idealna temperatura za spavanje je od 18 do 22 stepena, naravno ako to prija vašem telu, kad su u pitanju vrući dani, 5 do 10 stepeni niža od uobičajene dnevne temperature se preporučuje.

Temperatura tela, naime, prirodno opada dok tonemo u san, pa hladnija spavaća soba može ubrzati proces uspavljivanja i pomoći boljem snu.

Redovno provetravajte sobu, i kada idete na spavanje maksimalno je zamračite. Ako zamračite sobu toliko da jedva a da se ne spotičete dok hodate – to je dobro, jer ćete se sjajno odmoriti, budući da je ljudsko telo programirano da spava u mračnom okruženju, kažu stručnjaci.

Izvor: Lovesensa.rs

Pročitajte i  3 stvari koje treba da znate o izbeljivanju zuba
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *