Živite duže uz samo 5 minuta vežbanja dnevno - Men`s Health

Živite duže uz samo 5 minuta vežbanja dnevno

Možete smanjiti rizik od srčanih bolesti za 45 procenata, a takođe ćete produžiti život za 30 procenata, ukoliko praktikujete svakodnevno petominutno vežbanje.  

Proteklih godina, stručnjaci su preporučivali na nedeljnom nivou 75 minuta intenzivne fizičke aktivnosti ili 150 minuta umerenog vežbanja kao siguran način da očuvate zdravlje svog srca i izbegnete preranu smrt.

Timoti Church, ko-autor studije i profesor na Državnom univerzitetu u Lujzijani Penington biomedicinski istraživački centar, ističe da još uvek treba da težimo idealu od 75 ili 150 minuta nedeljno, ali da čak i 35 minuta nedeljnog vežbanja (nebitno je na koji način raspoređujete vežbanje po danima), može da vam donese višestruku korist.  

Pročitajte i: 5 životnih navika za zdravo srce

U okviru istraživanja, Church i njegov tim analizirali su navike u trčanju – ili uticaj njegovog nedostatka – kod više od 55 000 osoba, iznad 15 godina. Značajno manje srčanih problema i smanjen rizik od preuranjene smrti, zabeleženo je kod ljudi koji su trčali (čak i 35 minuta nedeljno), nego kod ljudi koji nisu džogirali. 

Iako su se u fokusu ovog istraživanja našli samo ljudi koji trče, Church ističe da isti efekat možete da postignete ukoliko se bavite bilo kojim kardio vežbama, kao što su vožnja bicikle, plivanje ili igranje basketa.

Njegov istraživački tim želeo je da ispita efekte trčanja i džogiranja, budući da su se u poslednje vreme  pojavili mnogobrojni  novinski članci, koji su trčanje povezivali sa srčanim udarom i smrću.

“Stalno sam slušao kako ljudi odustaju od trčanja zbog novih novinskih članaka.”, ističe Church i dodaje da su sve tvrdnje i optužbe krajnje neosnovane.

“Nismo imali nameru da pokažemo kako je trčanje bolje od bilo koje druge fizičke aktivnosti, već da je bezbedno i da donosi velike koristi. ”

Pročitajte i  Mediteranska ishrana u borbi protiv srčanih oboljenja

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *