3 razloga za meditaciju - Men`s Health

3 razloga za meditaciju

Bavljenje meditacijom nije lako i jednostavno. Umesto sedenja na podu prekštenih nogu pola sata, verovatno želite da igrate novu igricu ili da popijete pivo sa društvom. Međutim, nove studije pokazuju da je meditiranje dobro ne samo za relaksiranje i produktivne aktivnosti, već je delotvorna i za telo i zdravlje.

 Iskoristite nekoliko minuta svakog dana i fokusirajte se na jednu stvar – mantru, reč ili čak na sopstveno disanje. Započnite da meditirate i poboljšaćete se na sledećim poljima. 

OSEĆAĆETE MANJE BOLA
Naučnici su proučavali zdrave ispitanike putem  magnetne rezonance kako bi uvideli na koji način njihov mozak reaguje kada iskuse bol i kako meditacija može da promeni njihovu evaluaciju bola. Nakon samo četiri dana, meditiranjem tokom bola, rangiranje neprijatnosti ispitanika umanjilo se za 57 posto, a takođe se smanjila i napetost za  40 posto. Kako?

Meditacijom možete detektovati  i smanjiti bol u vašem mozgu,  kao manje strašan, a više tolerantan.

Pročitajte i: Da li meditacija stvarno funkcioniše?

KONTROLIŠITE ANKSIOZNOST
Prema nedavnim istraživanjima, ukoliko se bavite meditacijom, možete da smanjite stres i da kontrolišete svoju zabrinutost. Približno hiljadu pacijenata, koji boluju od anksioznosti, upražnjavali su tip meditacije, koji se zove Svesnost , a baziran je na redukovanju stresa. Nakon osam nedelja, bez praktikovanja dodatne, tradicionalne kognitivne terapije, njihova anksioznost i stepen stresa se smanjio.

Ukoliko kroz meditaciju naučite da su misli samo misli, moći ćete lako da isključite uzroke anksioznosti putem autosugestije.

Interesantno je da su učesnici u istraživanju, koji su imali javne prezentacije, pokazali mnogo više samopouzdanja autosugestivnom mantrom: „Ja mogu da kontrolišem stvari i da podnesem sve“  umesto što su se sabotirali sebe rečenicom: „Neću uspeti. Verovatno ću sve svakako upropastiti.“

Pročitajte i  Da li je voda koja je "prenoćila" u čaši štetna?

Pročitajte i: Muškarci i joga

BUDITE SREĆNIJI
Ove godine, profesor na univerzitetu Džon Hopkins sproveo je analize 47 najboljih postojećih studija o meditaciji, koje su uključivale više od 3500 učesnika. Otkrio je da meditacija omogućava oslobađanje od depresije poput antidepresiva. A za razliku od lekova, meditacija nikada neće ispoljiti bilo kakvo negativno i neželjeno dejstvo.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *