Koliko daleko smete da idete? - Men`s Health

Koliko daleko smete da idete?

Preterivanje je skoro zapisano u genima ljudskog roda. Ali taj hod po ivici je veoma opasan i nimalo mudar. Kontrola ili čak apstinencija od poroka najbolji su za očuvanje zdravlja. Savetujemo vas iz broja u broj da budete umereni, ali sada smo zastali, zapitali se proverili: koliko je umereno – umereno?
 
ALKOHOL
Studije o konzumiranju alkohola dokazuju da je među muškarcima koji umereno piju – jedno piće dnevno – manja stopa smrtnosti u odnosu na one koji češće vide dno čaše. U drugim studijama se tvrdi da muškarci treba da piju dva pića dnevno svakog dana dok ne osete prve efekte, što na jetri, što na ostalim organima. U ispitivanju eksiranja pića, a to ne znači da treba da isprobate na sebi, muškarca od 80 kg može ubiti 21 čaša 40-procentnog alkohola, prema proračunima Washington University BAC calculator. I to je prosek. U opasnosti ste da vas ubije i količina manja od ove, u zavisnosti od vaše telesne konstitucije i ostalih faktora.

CIGARETE
Pušenje stvara emotivnu i fizičku zavisnost. Na osnovu obavljenih istraživanja, u proseku je dovoljno da pušite 21 dan da bi vam to prešlu u naviku. Američka asocijacija za borbu protiv raka objavila je da su 4 cigarete dnevno dovoljne da izazovu ozbiljna oštećenja zdravlja. Druga istraživanja su pokazala da 100 cigareta popušenih u životu ozbiljno povećava rizik od dobijanja raka pluća. Naravno, sve to varira od osobe do osobe, drugih okolnosti i načina života, ali zašto rizikovati. Ako ne možete da prestanete da pušite, barem smanjite na jednu do dve cigarete dnevno.

KOFEIN
Obična šoljica kafe sadrži oko 140 mg kofeina. Da biste dostigli kritičnu dozu treba da unesete oko 500 mg. A da biste shvatili koliko štetite sebi prekomernim ispijanjem kafe, otkrićemo vam da je dovoljno oko 80 do 100 šoljica kafe da vas ubije ili oko 150 mg do 200 mg kofeina po kilogramu telesne mase. Muškarca od 80 kg može ubiti 16.000 mg ili 16 g kofeina. Nije lak zadatak, ali ako pramašujete svakodnevno preporučene doze, ubijate se lagano i sigurno. Popijte šolju kafe ujutru ili možda dve kada vam je veoma naporan dan. Previše kofeina izazvaće nervozu, insomniju i hipertenziju.

Pročitajte i  Najefikasnije (i potpuno prirodno) sredstvo u borbi protiv kašlja

NESPAVANJE
Odraslima se preporučuje 7-9 sati sna, a istraživanjima je otkriveno da osobe koje spavaju manje od preporučenih sati slabije završavaju mentalne zadatke od onih koji spavaju minimum 7 sati. Osim toga, studije su potvrdile da je među odraslima koji spavaju manje od 7 sati veća stopa smrtnosti nego među onima koji redovno ispunjavaju normu. Naučnici su takođe utvrdili – možemo izdržati 11 dana bez sna, a onda stvari postaju gadne. Nakon toga, dolazi do oštećenja mozga, pa čak i moguće smrti. Međutim, ako vam je potrebno više od 12 sati sna dnevno, ili su vam se naglo promenila navika spavanja – obratite se lekaru.  

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *