Kako najbolje da očuvate bistrinu svog mozga? - Men`s Health

Kako najbolje da očuvate bistrinu svog mozga?

Godinama se smatralo da je najbolje da igrate sudoku ako želite da očuvate bistrinu mozga, a dosta studija je sugerisalo i da kardio vežbe poput trčanja ili baštovanstva zapravo utiču na kognitivne funkcije mozga. Međutim, poslednja istraživanja sugerišu povratak cerebralnom razvoju, kao i da intenzivniji mentalni napor može da obezbedi zdrav i aktivan mozak.

Nije ustanovljeno kako tačno možete da poboljšate rad mozga.

Naučnici ove studije, koja je objavljena u Restorative Neurology and Neurosciencepokušali su da imitiraju rezultate studije iz 2014. godine, koja je sprovedena na životinjama, a koja je zaključila da duži i mnogo zahtevniji periodi učenja izgleda mogu da očuvaju krhke neurone i da poboljšaju kognitivne sposobnosti.

Nabildujte mozak: 4 sigurna načina da očuvate njegovo zdravlje

Želeći da testiraju aktivnosti koje su netakmičarske, kompleksne i dovoljno zanimljive, istraživači su merili moždanu modulaciju kod ljudi. Moždana aktivnost je sposobnost da prilagodite aktivnost mozga zahtevima zadatka, kaže autor studije Deniz Park.

“Interesantno , stariji odrasli ljudi su imali težu modulaciju mozga i činilo se da pokazuju viši nivo aktivnost bilo da je zadatak bio jednostavan ili težak”, objašnjava Park.

“To je kao da držite stopalo na kvačilu i idete brzo čak iako je ograničenje brzine brzo ili sporo.”

Nakon 3,5 meseca učenja progresivno teških veština tokom 15 sati nedeljno, 39 ispitanika i manja placebo grupa koja je slušala muziku ili gledala televiziju, podvrgla se kognitivnom testu i skenovima mozga kako bi se izmerila kognitivna aktivnost.

Doživeti stotu: 7 načina da održite mozak u formi

Ispitanicima je data lista reči koje je trebalo da ponove na testu memorije, a takođe se merilo koliko brzo ljudi mogu da se sete parova ili nizova cifara koji su isti ili različiti, kao i da reše kompleksne vizuospaciojalne probleme.

Grupa koja je bila pred većim izazovom je pokazala veću efikasnost mozga, bolju memoriju i poboljšanu modulaciju mozga u regijama, koje su povezane sa pažnjom i semantičkim procesuiranjem.

Ova otkrića su pre svega pokazala da izazovi slobodnih aktivnosti mogu da promene funkciju mozga, ali Park napominje da su potrebna veća istraživanja kako bi se bolje razumelo kako možete da sačuvate i obnovite svoje mladalačke, zdrave kognitivne sposobnosti.

Mentalni trening: 4 najbolje vežbe za vaš mozak

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *