Da li je moguće unositi previše proteina? - Men`s Health

Da li je moguće unositi previše proteina?

Da li je moguće unositi previše proteina?

Kao makronutrijent trenutka i takozvani građevinski materijal za mišiće, protein je postao fetiš, koliko zahvaljujući lancima supermarketa, toliko i pneumatičnoj bratiji iz teretane.

Proždiranje celog pileta u toku jednog obroka može vam obezbediti slavu u pojedinim krugovima, a proteinski sladoledi polako postaju toliko popularni da neki ljudi nikud i ne idu bez njih. Ipak, da, moguće je preterati s dobrim stvarima. Prema referencama unosa nutrijenata, potrebno vam je 0,75 g proteina po kilogramu telesne težine, što znači da čovek od 80 kg treba da unese oko 60 g proteina (belančevina) dnevno.

Šta mislite: da li vam je proteinski šejk zaista neophodan?

Ali, ako je telo izloženo većem stresu, to povećava njegove zahteve za određenim nutrijentima. Čovek iste težine koji ozbiljno treninra, prema sportskim nutricionistima, ima potrebu za 112 g proteina po kilogramu telesne težine. Ali, prekoračite ovu brojku i prednosti će nestati.

Da li je moguće unositi previše proteina?
Foto: MH UK print content

Jedno istraživanje pokazuje da oni koji su unosili više od 1,62 g proteina po kilogramu (130 g mesa ili dva sočna odreska), nisu povećali mišiće ni za milimetar u odnosu na one koji su jeli normalno. Šejkovi, odresci i pojačan sladoled imaju svoju svrhu. Ali, ako jedete tri uravnotežena obroka dnevno, teško da ćete ostati uskraćeni. Čak će se pre desiti da ćete preterati: vaše telo se bori da razgradi suvišne proteine, pa bi to moglo da se završi tako što će početi da ih skladišti kao masne naslage.

U suštini, ne preterujte!

Pročitajte i  Američka dijeta: Smršajte tri kilograma za pet dana!
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *