4 koraka za superponedeljak - Men`s Health

4 koraka za superponedeljak

To, kao što znate, nije uvek slučaj. Za to bi trebalo da krivite stanje poznato kao jet leg, kaže Šeli Fridman Haris, direktorka Medicinskog centra za poremećaje pri spavanju u Bronksu. Naime, ovo stanje usleđuje (između ostalog) onda kada ustaljeni ritam spavanja promenite na više od jednog dana. Ona smatra da čak i par sati van naviknutog vremena za san može mnogo da utiče na sat vašeg tela, te onda ono ne razume kada bi trebalo da spava, a kada ne. Svakako, jet lag nikako ne bi trebalo da utiče na vaš društveni život vikendom. Pokažite ponedeljku ko je glavni uz sledeća 4 krajnje genijalna saveta!

PODESITE ALARM
Izađite u subotu, ostanite do kasno, ali se potrudite da ne ustanete u podne idućeg dana. Što više spavate ujutru – manje će vam se spavati uveče, što u ovom slučaju znači da vam sledi jedan izuzetno umoran ponedeljak… Zato navijte alarm, i posle izlaska ustanite u vreme najbliže onom kada bi ustajali za posao, a zatim dremajte oko dva popodne.

“Iako popodnevna dremka neće nadoknaditi neprospavane sate, ona će vas osvežiti i neće škoditi vašem ustaljenom vremenu za spavanje”, savetuje Fridman Haris.  

UNESITE MALO SVETLOSTI U SVOJ PROSTOR
Kada čujete alarm, podignite roletne, jer prirodna svetlost utiče na vašu energiju. Idealno bi bilo kada bi prvu jutarnju kafu mogli da popijete na terasi, ili kada bi listali novine kraj velikog prozora, jer 20 do 30 minuta dnevne svetlosti izuzetno pomaže, posebno ako je sunčano vreme. Što su sunčevi zraci jači, to lakše i brže podižene nivo energije.

KREĆITE SE
Oko tri munuta laganih vežbi ujutru je sasvim dovoljno za jedan prijatan dan. Malo se razgibajte, istegnite, i to je to! Naučnici iz Mađarske kažu kako ovim putem telo šalje informaciju da je dobro, jer ste ga jednostavno razmrdali posle spavanja, i spremili za dalji rad.

Pročitajte i  Nova studija: Sedelački način života nas ne ubija

MISLITE POZITIVNO
Kada u nedelju legnete da spavate, počinjete polako da razmišljate o poslu, hteli vi to ili ne. Trudite se da što manje to činite! Britanska istraživanja navode kako stres i negativno razmišljanje veoma utiču na to kako ćete se probuditi i kako ćete se osećati. Mislite pozitivno, uključite maštu, i bolje ćete se odmoriti.

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *