Hrana koja snižava nivo holesterola u krvi - Men`s Health

Hrana koja snižava nivo holesterola u krvi

 

JABUKA JE NEPRIJATELJ LDL HOLESTEROLA
LDL kolesterol, koji se još naziva i lošim holesterolom uzrokuje stvaranje naslaga u krvnim sudovima i povećava rizik od srčanog i moždanog udara. Jedan od načina smanjenja njegovog nivoa je svakodnevno konzumiranje jabuka. Jedna jabuka sadrži oko četiri grama vlakana, koja smanjuju apsorpciju masti u organizam i podstiču njihovo izbacivanje.

ORAŠASTI PLODOVI
Bilo da je reč o orasima, bademima, lešnicima, indijskim oraščićima ili bilo kojim drugim orašastim plodovima, te zdrave grickalice odlične su za snižavanje lošeg i povećavanje dobrog holesterola. Najbolje je jesti one koji nisu obrađeni i dodatno soljeni, a bogati su vlaknima i vitaminima E, koji imaju odlično delovanje na kardiovaskularno zdravlje.

BELI I CRNI LUK
Osim što snižavaju nivo ukupnog holesterola, ovo povrće podiže nivo onog dobrog za oko 30 posto zahvaljujući fitonutrijentima koje sadrže. Crni i beli luk se od davnina koriste u prevenciji srčanih bolesti, jer poboljšavaju cirkulaciju i izlučivanje viška masnoća iz krvi, a stimulišu i jetru i bubrege na rad.

RIBA
Niskokalorično, puno proteina i omega 3 masnih kiselina, riblje meso bi se kod onih s povišenim nivoom holesterola trebalo naći na jelovniku barem tri puta nedeljno. Najbolji odabir je plava riba, a dokazano je kako redovan unos ribe snižava nivo triglicerida u krvi.

*Ove namirnice “hrane” vaš mozak*

SOJA
Baš poput ribe, soja je bogata proteinima koji za razliku od onih u mesu ne doprinose povećanju nivoa lošeg holesterola u krvi. Ako se proizvodi od soje konzumiraju tri puta nedeljno, nivo ukupnog holesterola se može smanjiti oko 10 posto, pokazuju studije.

AVOKADO
Ova egzotična namirnica sve se češće savetuje onima s povišenim holesterolom jer sadrži oleinsku kiselinu, koja deluje na smanjenje LDL holesterola. Bilo da ga jedete u salati, sosu, samog ili pak koristite ulje od avokada, njegove dobrobiti će biti pojačane ako pritom ne unosite brzu hranu.

Pročitajte i  Sve što treba da znate o herpesu

ČAJEVI
Čaj od koprive, žalfije, zeleni čaj i mešavine koje sadrže anis, maslačak i majčinu dušicu poznate su po svom detoksikacijskom efektu. One podstiču jetru na rad, koja pak pojačano eliminiše masnoće i sprečava njihovo taloženje u krvnim sudovima. Svaki dan popijte jednu do dve šoljice biljnog čaja za najbolji efekat.

MASLINOVO ULJE
Nezasićene masnoće iz maslinovog ulja najvažniji su faktor dugovečnosti onih s mediteranskim tipom ishrane. Životinjske masnoće bogate su transmasnim kiselinama koje povisuju LDL holesterol, dok će ga maslinovo ulje smanjiti i povećati nivo onog dobrog.

ČAŠA CRNOG VINA
Uz obrok možete popiti čašu crnog vina koje obiluje antioksidansima čuva srce i krvne sudove od upala i masnoća. Ipak, ključ je u umerenosti, a dokazano je da oko 1,5 dcl crnog vina na dan snižava nivo LDL holesterola za oko osam posto.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *