Uticaj posta na ljudski organizam - Men`s Health

Uticaj posta na ljudski organizam

 

To se pre svega odnosi na organe probave i na kardiovaskularni sistem, a istraživanja su pokazala da intermitentni post ima još pozitivnih efekata koje ostavlja na ljudsko telo. 

Jačanje imunološkog sistema i detoksikacija organizma, bolja iskorišćenost i povećanje energije, smanjenje efekata alergija, poboljšanje funkcionisanja čula, čišćenje kože, podmlađivanje celog tela i tako dalje, sve su beneficije koje imaju osobe koje primijenjuju post.

Kako se konstantno vrše nova istraživanja, iz dana u dan se pojavljuju i nova otkrića poput onoga da post štiti nervne ćelije i pomaže mozgu da se odupre starenju i povrate funkcije nakon povreda. Na ovaj zaključak je došao dr. Mark P. Mattson, šef laboratorije za neurološke nauke pri Nacionalnom institutu za starenje, a testiranja su vršena na miševima.

Iz ugla sportista gledano, važno je naglasiti da čak i rigorozni intermitentni post kakav je slučaj sa muslimanskim, a koji traje od svitanja do zalaska sunca (što je naročito izazovno tokom dugih letnjih dana) i koji se izvodi dan za danom ceo jedan mesec, uopšte ne mora imati uticaj na promenu ukupne telesne mase. Ljudsko telo kao savršeni mehanizam se brzo navikne na drugi sistem hranjenja, pa se metabolizam potpuno usporava odmarajući tako organizam i izvlačeći sve gore nabrojane beneficije.

Ono što je važno je da se zbog skraćenog vremenskog perioda dozvoljenog unosa hrane i pića treba prilagoditi i pokušati sa unosomi identične količine vode i isti broj kalorija u organizam, kakav bi to bio slučaj da se normalno hranimo tokom celog dana. Dva litra vode su optimalna količina tečnosti koja je potrebna našem telu.

Bodibilderi bi sjajno mogli da iskoristite činjenicu da je uz post moguće sniziti procenat ukupne telesne masti jer je organizam konstantno “na rezervi”, a osećaj iscrpljenosti ne treba zavaravati jer je moguće itekako efikasno trenirati i tokom posta. Ipak, zbog dehidratacije se preporučuje tempiranje treninga neposredno pred završetak posta ili tek neka dva sata nakon završetka istog.

Pročitajte i  6 najzdravijih vrsta voća i povrća
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *