Vreme je za vodu! - Men`s Health

Vreme je za vodu!

KAKO DA ZNATE DA STE U OPASNOSTI?
Ovo je često postavljeno pitanje, a mi smo zbog vas ukazali na pet simptoma dehidratacije, na koje morate da obratite pažnju pre nego što sledeći put izađete na trening.

EKSTREMNO STE ŽEDNI
Ukoliko su vam suva usta to još uvek ne znači da ste u opasnosti. Ali žeđ je način na koji vas vaše telo podseća da je vreme da se uhvatite za flašicu, u suprotnom ste na piti da dihidrirate. Neojte da zanemarujete očigledno. Prema rezultatima Institute of Medicine, odrasli muškarci biu trebalo da uzimaju otprilike tri litra vode, na dnevnoj bazi i to je samo osnova. Ako vežbate, morate dodati još više tečnosti. Ako niste neki fan preteranog unosa vode, setite se da postoje voćke i povrćke koje su pune vode, kao što su celer, krastavac, dinje i lubenice.

IMATE VRTOGLAVICU ILI STE UMORNI
Ukoliko osetite blagu vrtoglavicu kada brzo ustanete nakon što ste se sedeći istezali, to je znak da vam je telu potrebna voda. Vrtoglavica je prouzrokovana samnjnjem protoka krvi do mozga, a kada nema dovoljno vode u krvi, pritisak vam pada.
Ako se osećate umorni to je zbog toga što praktično svakoj ćeliji u telu potrebna voda da funkcioniše, ako imate manje tečnosti u organizmu, vaše telo se dodatno trudi da obavlja osnovne funkcije, otuda vam se i čini nemogućeim da uradite poslednjih nekoliko stotina metara trčanja ili poslednju seriju vežbi.

PULS VAM JE POLUDEO
Stigli ste do vazduha, ali vam srce i dalje lupa kao ludO? Kako dehidratacija umanjuje gustinu krvi u vašem telu, tako srce krene da se ubrzava, jer pokušava da pumpa istu količinu krvi koju bi pumpala da ste pravilno hidrirani. Ukoliko ste ektremno dehidrirani i srce stvarno krene da “trči” (recimo iznad 100 otkucaja u minuti) možete iskustiti i probleme u ritmu vašeg srca.

Pročitajte i  Strah od statina

HVATAJU VAS GRČEVI
Da li ste ikada primetili da imate grčeve češće tokom letnjeg perioda? Kada postanete super znojavi tokom vežbi, ne izbacujete samo znoj kroz vaše pore, nego telo izbacuje i natrijum i kalijum. Ovi elektroliti su nephodi za pravilno funkcionisanje mišića i nerava i kada su van ravnoteže, veoma lako tolazi do grčenja mišića nakon ili tokom vežbi.

URIN VAM JE GOTOVO NARANDŽAST
Jedan od lakših načina da saznate da li ste dehidrirali, pogledajte vaš urin pre nego što pustite vodu. Ako ste pravilno hidrirani, urin će vam biti čist ili svetlo, svetlo žut. Ali ako ste dehidrirali, vaši bubrezi pokušavaju da zadrže svaku kap vode u telu i zato smanjuju količinu urina koje proizvode. I što telo ima manje vode za izbacivanje, to je ima mnje i u urinu, koji postaje sve tamniji.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *