Put do savršenog metabolizma - Men`s Health

Put do savršenog metabolizma

 

Bilo da je usporen ili ubrzan, svaka od varijacija metabolizma vuče različite probleme za sobom, pa tako osobe sa usporenim metabolizmom obično imaju problem što im se kalorije jednostavno više “lepe”, dok s druge strane osobe sa brzim metabolizmom teško da mogu da nadomeste bilo kakvom količinom hrane svoju brzu probavu, pa ostaju mršave.

Zbog svega toga, neophodno je pronaći pravi ritam života kako bi se i metabolizam zadržao na zlatnoj sredini, a savete za pronalazak savršenog metabolizma možemo svesti na pet najvećih.

1. NE PRESKAČITE DORUČAK
Često ćete čuti to da doručak zovu najvažnijim obrokom dana. Nepobitna je činjenica da doručak pokreće naš dnevni metabolizam i omogućava njegovo održavanje na optimalnom nivou. Zbog toga, ovaj prvi obrok planiran za jutarnje sate nikako ne preskačite i posebno obratite pažnju na vrste namirnica koje pritom birate. Prioritet dajte hrani bogatoj proteinima, složenim ugljenim hidratima i voću.

2. VEŽBAJTE! I VEŽBAJTE UJUTRU
Mišići i čvrstina tela imaju veliki udeo u kompletnom ljudskom zdravlju, od držanja i rasterećenja pršljenova i zglobova pa na dalje. Osim toga, vežbanje je najzdravija aktivnost koju svome telu možete da priuštite, a koliko uticaja na metabolizam može imati čak i kratko vežbanje visokog intenziteta odmah ujutru to je naprosto zadivljujuće. Jednostavno, probajte i sami uvidite razlike.

3. PIJTE PUNO VODE
Jedno od najjačih oružja u vašim rukama kada se trudite da uredite metabolizam, ali i generalno u svakoj vrsti dijeta. Uvek treba imati na umu da voda takođe zauzima prostor u želucu koji nam, kada je prazan, šalje signal da smo gladni i da treba da jedemo. A kako voda ne goji, i pritom svaku ćeliju u telu održava u pravoj formi, dalja objašnjenja nisu potrebna.

Pročitajte i  Grickanje noktiju narušava zdravlje

4. JEDITE ZAČINJENU HRANU
Začinjena, a pre svega ljuta hrana, dokazano ubrzava metabolizam. Jednostavno se treba prilagoditi hrani sa širim opsegom ukusa, i prestati štedeti na biberu, ljutim papričicama, kariju, kurkumi i ostalim začinima.

5. IZBACITE KASNE OBROKE
Odlazak na spavanje nedugo nakon obroka definitivno nije dobra solucija. Osim toga, za metabolizam bi bilo najbolje jesti do tri sata pred spavanje, nikako ne bliže.

Ono što još dodatno treba da shvate svi koji imaju problem sa usporenim metabolizmom je to da je za ubrzanje istog neophodno rasporediti obroke na više njih, ali imati na umu da svaki obrok treba biti manji. Dakle jesti malo ali često. Druga bitna stvar je to da u svoj organizam unosimo dovoljan broj minerala i vitamina, jer na primer sama poremećenost štitne žlezde (čije zdravlje održavaju minerali) ima žestok uticaj na poremećaje metabolizma.

Ako želite da ubrzate metabolizam kako biste smršali, predstavljamo vam još 6 saveta za mršavljenje.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *