Najbolji prirodni suplementi koji pomažu u vežbanju - Men`s Health

Najbolji prirodni suplementi koji pomažu u vežbanju

Jeste li sigurni da je trud koji danas ulažete u trening vaš maksimum?

Stručnjaci sajta Examine su analizirali hiljade biljaka i rangirali ih po tome kako utiču na organizam i koja svojstva imaju. Istraživanje je pokazalo da su ovo najbolji prirodni suplementi koje možete unesti u organizam i tako učiniti svako trening još delotvornijim!

Evo kako izgleda deset najkorisnijih:

RODIOLA – CARSKA BILJKA

Rodiola je biljka koja raste isključivo u planinskim oblastima iznad 2.300 metara nadmorske visine. Važan je deo tradicionalne kineske medicine već vekovima, a popularna je i u Rusiji i skandinavskim zemljama.

Preporučuje se kao lek protiv anksioznosti, gripa i migrene, a neki čak tvrde i da bi trebalo upotrebljavati je tokom lečenja kancera. Razne studije su pokazale da je posebno delotvorna u lečenju mučnine.

Ukoliko kupujete medicinska pakovanja rodiola rozee, potražite ona koja sadrže najmanje tri procenta rozavina i jedan procenat salidrozida.

Foto: Shutterstock

VITAMIN D

Vitamin D je jedan od 24 mikroelementa presudna za ljudski opstanak. Najčešći izvor ovog vitamina je sunčeva svetlost, ali ima ga u obilju u ribi i jajima. Manjku ovog vitamina posebno je izložena populacija ljudi koji žive u hladnijim klimatskim uslovima.

Ako pak živite u toplim krajevima, istraživanja su pokazala da ste mentalno zdraviji i da imate jači imunološki sistem i snažnije kosti – sve zahvaljujući vitaminu D.

Može se naći u pečurkama, a ako preferirate „nebiljne“ izvore, preporučujemo riblje ulje.

VITAMIN K

Ovaj vitamin je veoma važan, ali i često nedovoljno cenjen. Igra važnu ulogu u sprečavanju zgrušavanju krvi. Može se naći u zelenom povrću kao što

je: kupus, karfiol, kelj, spanać, slačica i peršun. Takođe, pomaže u jačanju kostiju i krvi.

BILJKA BRAHMI

Bacopa monnieri kako joj glasi latinsko ime, raste isključivo u južnoj Indiji i Australiji. U indijskoj tradicionalnoj medicini zauzima važno mesto. Jedna je od dokazano najdelotvornijih prirodnih nootropika – suplemenata veoma važnih za normalno obavljanje funkcija mozga.

Pokazala je pozitivne efekte na ljudsku memoriju kao i u lečenju simptoma depresije i aneksioznosti. Kada je kupujete, najbolje je da uzmete koncentrovani ekstrakt,a klinička istraživanja su pokazala da je optimalna doza 300 miligrama dnevno.

BERBERIN

Ovaj alkaloid se može naći u soli i biljkama kao što je kanadski ljutić, ljutić i kalifornijski mak. Uz to, ima ga u gotovo svim biljkama žute boje!

Pročitajte i  IMPOTENCIJA: Uzroci i simptoni

Berberin je izuzetno važan u regulaciji šećera u krvi i jedini je prirodan izvor organskog jedinjenja heksamina.

MELATONIN

Melatonin je hormon koji reguliše funkcije sna. Ima ga i u nekim biljkama, u pirinču, kukuruzu, paradajzu i kantarionu. Koristi se u tretmanu lečenja insomnije i kod poremećaja sna izazvanih džet legom. Melatonin je snažan antioksidant, a koristi se i u lečenju tegoba sa sluhom i popravlja raspoloženje.

Za sve one koji imaju probleme sa snom, doza od pet miligrama neposredno pre spavanja učiniće vaš odmor efikasnim.

OMEGA-3 MASNE KISELINE

Postoje tri tipa Omega-3 masnih kiselina, ali dva se mogu pronaći u suplementima: eikozapentaenoinska kiselina i dokozaheksaenoinska kiselina. Ove dve kiseline se nalaze u ribi, najviše u ribljem ulju.

Preporučuje se jedan gram dnevno.

INOZITOL

Ovaj molekul sličan glukozi zadužen za zdravlje ćelija. Kao suplement pokazao se efektivan u nekoliko različitih stvari. Kada se uzme u velikim dozama, inozitol pomaže kod lečenja napada panike, anksioznosti i lošeg raspoloženja.

U dozama od 14 do 18 grama veoma je delotvoran.

Foto: Shutterstock

KREATIN

Kreatin je organska kiselina koja ćelije snabdeva energijom. Najviše ga ima u crvenom mesu i ribi.

Koristi se u svetu fitnesa dugi niz godina jer snabdeva telo dodatnom energijom. Ima jak uticaj na snagu, izdržljivost i omogućava nam da dostignemo svoj maksimum. Uz to, koristan je i za mozak, kosti, mišiće i jetru.

Preporučuje se pet grama dnevno.

KOFEIN

Kofein je alkaloid koji nalazimo u semenkama, listovima biljaka i voću. Najviše ga ima u semenkama kafe, mate čaju, guarani i guajusi. Ipak, imajte na umu da velike količine kofeina mogu loše uticati na zdravlje, zbog čega ga treba pažljivo koristiti. Zanimljivo je da povećava anaerobične sposobnosti kod ljudi.

U normalnim okolnostima, dnevna doza kofeina bi trebalo da iznosi između 200 i maksimalnih 500 miligrama dnevno. Povećaće budnost i obezbediti energiju.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *