Kako da prepoznate manjak magnezijuma u organizmu? - Men`s Health

Kako da prepoznate manjak magnezijuma u organizmu?

Nekih 60% magnezijuma se nalazi u kostima, 25% u mišićima i ostatak u mekom tkivu i telesnim tečnostima.

Magnezijum igra ulogu u aktiviranju mnogih enzima u telu. Takođe igra ulogu u održavanju ćelijskog elektronskog napona, naročito u nervima i mišićima i u kontrakciji i opuštanju mišića. Pored toga, pomaže u formiranju kostiju i utiče na zdravlje srca tj., kontrakciju srčanih mišića. Povećavanjem rastvorljivosti kalcijuma u urinu, magnezijum sprečava stvaranje kamena u bubregu.

SIMPTOMI DEFICITA MAGNEZIJUMA U ORGANIZMU:

-srčani poremećaji

-problemi sa kondukcijom nerava i mišića

-grčenje mišića

-slaba koordinacija

-slabost

-hronični umor

-glavobolje (uključijući i migrene)

-gubitak apetita

-insomnija

-povećana želja za slatkišima

-mentalna zbunjenost

-razdražljivost

-promene ličnost

-sklonost stresiranju

Ljudi sa niskim nivoom magnezijuma su skloni insomniji, gubitku kose, otečenim desnima, visokom krvnom pritisku, nastanku kamena u bubregu, srčanim oboljenjima pa čak i nastanku karcinoma. Usled slabog izbora hrane i sa ishranom kojoj fale prirodni proizvodi, mnogi ljudi zapravo ne unose dovoljno magnezijuma.

Stariji ljudi, naročito oni sa zdravstvenim problemima, su više podložni deficitu magnezijuma.

Treba naglasiti da testovi krvi ne pokazuju deficit magnezijuma sve dok se već ne dođe u alarmantno stanje.

Namirnice bogate magnezijumom su: alge, heljda, pšenične mekinje, pšenčne klice, proso, raž, orasi, bademi, kikiriki i mnoge druge.  

 

Pročitajte i  Kako nemirne noge mogu da utiču na tvoje zdravlje?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *