Kardio vežbe kao "užina" za šećer u krvi - Men`s Health

Kardio vežbe kao “užina” za šećer u krvi

Još pre nekoliko godina naučnici su se zanimali boljim efektom od manjih, odovojenih intervala vežbanja naspram celovite višeminutne vežbe na zdravlje čoveka. 

U poslednje vreme su se pojavila neka istraživanja na ovu temu koja potvrđuju upravo tu hipotezu. U 2012. godini je bilo dokazano da ljudi sa visokim krvnim pritiskom imaju bolji efekat na njegovo umanjenje kada rade tri odovojene desetominutne šetnje, za razliku od onih koji su pešačili 30 minuta odjednom, samo jedanput dnevno. 

Ove godine, slični efekti od odvojenih vežbi su bili dokazani i na kontrolu šećera u krvi kod ispitanika sa dijagnosticikovanom rezistencijom na insulin (sindorm koji se često poistovećuje sa dijabetesom tip 2).

Rezultati su potvrdili efekat vežbanja na smanjenje nivoa šećera u krvi kod tih pacijenata posle određenog obroka, ali se i dokazalo da ukoliko bi jedan 30 minutni trening zamenili sa dve ili tri podeljene kraće vežbe, bolja kontrola šećera trajala bi narednih 24 sata. 

Pored ovoga, istraživanja su pokazala i da intezitet vežbanja igra veoma veliku ulogu u poboljšanju kontrole. Viši inteziteti treninga su efikasniji od treninga srednjeg ili niskog inteziteta. 

Pročitajte i  Kombinovani trening za biceps
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *