Poboljšajte svoj vid - Men`s Health

Poboljšajte svoj vid

Postepeno, vid može da počne da slabi. Korišćenjem ovih namirnica moći ćete da popravite zdravlje vaših očiju.

ŠARGAREPA
Prvi izbor za bolji vid je uvek šargarepa. Verovatno ste već čuli za njena blagotvorna svojstva, ali ukratko, njena snaga leži u izobilju beta karotena, likopena i luteina. Prvi je dobar za mrežnjaču oka i štiti je od UVA zračenja. Likopen deluje kao antioksidant i štiti oči od UVB zraka. Lutein je zaštitini fitonutrijent koji ima izrazito jako antioksidativno delovanje protiv slobodnih radikala.

SOK OD NARANDŽE
Narandža je odličan izvor vitamina C. Može da smanji rizik od katarakte i poboljšava očni pritisak. Šoljica limunade ili dve šoljice soka od narandže zadovoljiće potreban dnevni unos ovog vitamina.

ŠKOLJKE
Školjke su namirnice prepune cinka. Ovaj mineral je neophodan za zdravlje očiju a naći ćete ga još u pasulju, orašastim plodovima, govedini… Preporučuje se 40 do 80 mg dnevnog unosa.

KIKIRIKI
Ključni sastojci kikirikija su omega 3 masne kiseline kao i vitamin E. Osobe koje imaju niske nivoe omega 3 masnih kiselina mogu da razviju bolesti oka kao što su dijabetička retinopatija, kao i oštećenja krvnih sudova mrežnjače koja mogu da uzrokuju slepilo. Za vitamin E je dokazano da odlaže navlačenje mrene.

KELJ
Kako kaže nutricionista, Džoj Bauer, kelj je bogat zeaksantinom i luteinom, antioksidansima koji se takođe nalaze u vašim očima. Kelj i lisnato povrće slično njemu zapravo štite mrežnjaču oka.

 

Pročitajte i  Hranom do lepše i zdravije kože
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *