Vežbom do zdravlja: Smanjite loš holesterol treningom - Men`s Health

Vežbom do zdravlja: Smanjite loš holesterol treningom

U teretani bez strategije? Ovo morate da promenite!

Istraživanja pokazuju da ako ostanete u formi pretvarate dobar holesterol u još bolji.

Da vas podsetimo: Postoje dve vrste holesterola. Prvi je HDL i on predstavlja dobar holesterol koji je odgovoran za čišćenje vaših arterija.

Drugi je LDL i to je loš holesterol koji se na prvom mestu taloži na zidove arterija.

U istraživanju, naučnici su došli do zaključka da je veća verovatnoća da će HDL da bolje vrši svoju funkciju kod muškaraca koji su redovno vežbali u teretani, nego kod onih koji nisu.

ZAŠTO?

Kvalitet tih dobrih momaka je mnogo važniji nego njihova ukupna količina u krvotoku.

“Ako neko ima prirodno visok nivo HDL – a, ne znači da on dobro funkcioniše. Kada vežbate, vaš dobar holesterol dobija na efikasnosti i to znači da vaše srce ne mora da radi naporno da bi krvotok očistio od lošeg holesterola i arterije od masnih naslaga”, kaže autor studije, Kristijan Roberts.

I ako istraživači još ne znaju tačno kako vežba poboljšava kvalitet vašeg dobrog holesterola, primetili su i da momci koji u teretani dižu tegove imaju niži nivo triglicerida, što takođe smanjuje rizik od srčanih bolesti. To je direktna posledica moćnog HDL-a.

Dakle, ako želite da vam dobar holesterol mnogo efikasnije obavlja funkciju, uzmite tegove i oznojite se. To isto važi i za ispitanike sa normalnom težinom i one gojazne.

Birajte da vežbate najveće mišiće vašeg tela. Istraživanje je pokazalo da su osobe koje su radili vežba za donje delove tela, kao na primer čučnjeve dva puta nedeljno, su za 16 nedelja videli poboljšanje u svom HDL-u za čak 19%.

Foto: Shutterstock

Pročitajte i  Evo zašto treba da uživate u mediteranskoj ishrani
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *