Prednosti redovne fizičke aktivnosti - Men`s Health

Prednosti redovne fizičke aktivnosti

Dugoročno i redovno vežbanje usporava proces starenja. Korisno je u prevenciji od nepravilnosti i oštećenja tela, svih organa i tkiva. Umanjuje rizik od koronarne bolesti srca, hroničnih oboljenja, šećerne bolesti, nekih vidova tumora, gojaznosti, stresa, anksioznosti i depresije. Naučno je dokazano da redvan program fizičke aktivnosti dovodi do poboljšanja opšteg zdravlja i smanjenja prekomerne telesne težine.

SVAKODNEVNA FIZIČKA AKTIVNOST IMA POZITIVAN EFEKAT KOD MNOGIH OBOLJENJA:

– Koronarna srčana bolest i druge kardiovaskularne bolesti;

– Visok krvni pritisak;

– Umanjuje holesterol i lipide u krvi;

– Dijabetes (tip 2);

– Insulinska rezistencija i glukozna netolerancija;

– Rak debelog creva;

– Rak prostate;

– Rak dojke;

– Oboljenja želudačnog mehura;

– Depresija. 

SVAKODNEVNA FIZIČKA AKTIVNOST DOVODI DO:

– Poboljšanja elemenata fizičke kondicije (kardiovaskularna forma, mišićna izdržljivost, snaga mišića, motorne veštine)

– Osećaj zadovoljstva;

– Umanjuje stres;

– Umanjuje prekomernu telesnu težinu;

– Povećava gustinu kostiju;

– Umanjuje frekvencije artritisa.

POVOLJNI EFEKTI FIZIČKE AKTIVNOSTI MOGU SE POSTIĆI UKOLIKO PRAKTIKUJETE SLEDEĆE PRINCIPE:

– 30-60 minuta kontunuirane kardio aktivnosti svakog dana;

– Praktikovanje redovne fizičke aktivnosti 4-6 puta sedmično;

– Da se angažuju sve veće mišićne grupe;

– Da se praktikuju ritmičke i kardio vežbe;

– Da se vežba kontinuirano i svakodnevno. 

 

SA OVAKIM INTEZITETOM VEŽBANJA SE POSTIŽE:

– Gubi se 120-200 kalorija dnevno i 1000-1500 kalorija sedmično;

– Koristi se 60-90% od maksimalne srčane frekvencije;

– Iskorišćava se 50-85% od maksimalne doze kiseonika. 

Vreme trajanja i intezitet se može utvrditi od strane svakog čoveka, individualno. Preporučuju se kardio aktivnosti: vožnja bicikla, plivanje, džogiranje, sportske igre, ples i slične akstivnosti. Svaka osoba koja želi da ili jeste fizički aktivna treba jasno da razume i da ceni pozitivne i korisne efekte koji su obezbeđeni od strane fizičke aktivnosti. 

Pročitajte i  Kako seks utiče na vaše zdravlje?

Sa redovnom i umerenom fizičkom aktivnošću se postižu pozitivi efekti za zdravlje. Kako bi se postigli pozitivni zdravstveni efeketi od redovne fizičke aktivnosti, bitno je da se napravi program za bolju fizičku kondiciju od strane fintes trenera ili ljudi koji su stručni u tom polju, jer ćete tako puno brže postići vaš cilj. Fizička aktivnost može da zameni mnoge lekove, ali nijedan lek ne može da zameni fizičku aktivnost.  

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *