Kako najbolje da aktivirate hormon rasta - Men`s Health

Kako najbolje da aktivirate hormon rasta

Osnovna uloga hormona ljudskog rasta je rast telesnih tkiva i veoma je bitan za nas koji želimo da nabacimo dodatnu mišićnu masu. Proizvodnja ovog hormona je na najvišem nivo u mlađem dobu dok ubrzano rastemo i razvijamo se, a lagano počinje da opada kako starimo. Pol takođe igra važnu ulogu kod količine hormona rasta koji proizvodimo, pa možemo da zaključimo da žene ozbiljno prednjače.

Dve najbitnija faktora, koja igraju ulogu kod hormona ljudskog rasta su san i trening.

SAN

Hormon rasta se najviše oslobađa i proizvodi u prvom delu noći, pa je veoma bitno da idete na spavanje u adekvatno vreme, jer će premalo sna poremetiti efekat hormona rasta i ograničiti oporavak i sposobost mišića da rastu.

TRENING

Vežbanje utiče na hormon rasta kroz nekoliko različitih mehanizama, a različiti tipovi treninga drugačije utiču na hormone rasta.

TRENING OTPORA

Ovakav vid trening je jedan od najuticajnijih na oslobađanje hormona rata, jer glavni faktori koji određuju koliko će se povećati proizvodnja ovog hormona jesu opterećenje i učestalost. Kada podižemo veće opterećenje na većoj frekvenciji (a manje se odmaramo), izazivamo naše telo da oslobodi veću količinu hormona rasta.

Budite sigurni da podižete pravu težinu i koristite prave razmake odnosno predahe između vežbi kako biste izazvali veće oslobađanje hormona rasta.

TRENING IZDRŽLJIVOSTI

Oslobađanje hormona izdržljivosti zavisi od intenziteta, trajanja, učestalosti, kao i od vrste vežbi koje radite. Optimalni trening za oslobađe hormona rasta predstavljaju kraća vežbanja od po 10 minuta nekoliko puta dnevno.

Budite obazrivi, jer trening izdržljivosti može da izazove i kontraefekat, jer kada se sprovode duži treningzi ovakvog tipa, hormon rasta se smanjuje dok se kortizol povećava.

Pročitajte i  Stres: Tihi ubica vašeg ega

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *