Koji su simptomi dehidracije? - Men`s Health

Koji su simptomi dehidracije?

Kako biste mogli da sprečite dehidraciju, morate prepoznati znake koje vam vaš organizam daje. Pored osećaja žeđi, neki uobičajeni simptomi dehidracije su:

  • suva usta
  • nizak krvni pritisak
  • glavobolja
  • vrtoglavica
  • zamor mišića
  • suva koža
  • gubitak potrebe za uriniranjem

Ovi znaci se ne pojavljuju uvek određenim redom, što znači da nije obavezno da ćete prvo osetiti žeđ, a posle toga dobiti glavobolju.

ODRŽAVANJE HIDRIRANOSTI TOKOM CELOG DANA
Pijte vodu pre nego što osetite da ste žedni. Znate da je unos vode tokom celog dana dobar za vas, ali je isto tako voda dobra u sprečavanju dehidracije. Dr Džon Mandrola objašnjava sledeće: Ljudi koji vežbaju preko leta često počinju vežbanje nedovoljno pripremljeni. Pre nego što leti krenem da vozim bicikl, ja obično popijem celu bocu vode. Jeste teško popiti toliku količinu tečnosti, ali posle nekoliko sati na vrućini, vaš organizam će vam biti zahvalan.

Osnovna ideja je da pijete vodu pre nego što znate da ćete biti žedni. Ovo je važno ne samo pre vežbanja. Čak i ako samo sedite u toplom stanu ili krećete u šetnju, malo vode pre toga može da vam pomogne da budete dovoljno hidrirani i da se osećate sveže.

ČIME BI TREBALO ŽEĐ DA GASITE?

Posledica gubitka tečnosti iz organizma od samo 5 procenata će u najmanju ruku rezultirati smanjenom funkcionalnošću i efikasnošću vašeg organizma za bar 20 procenata. To je možda odgovor na vaše pitanje zašto ste umrtvljeni i bez energije. Zato pozabavite se njihovom nadoknadom, naročito ako ste je izgubili znojenjem.

ZDRAVA RAZMERA
Napitke koji nadoknađuju izgubljenu tečnost (i elektrolite) nazivamo izotonicima. Oni obično nemaju visoku energetsku vrednost, i veoma se brzo apsorbuju. Najčešće su dostupni u prašku ili su već pripremljeni za konzumaciju. Ukoliko se koriste kao prašak, neophodno je dosledno se pridržavati uputstva za pripremu i mešanje praška sa vodom, da se nepravilnom razmerom ne bi narušila koncentracija sastojaka u vodi. Obično u svom sastavu sadrže približno pet procenata glukoze i dva procenata fruktoze i neke od vitamina i minerala, koji se iz organizma izbacuju znojenjem. U toj razmeri i sa tom koncentracijom je postignuta optimalna brzina apsorpcije izotonika iz digestivnog trakta. Brzina same apsorpcije ne zavisi od vrste šećera, već od osmolarnosti napitka, koji bi trebalo da odgovara osmolarnosti naše telesne tečnosti (plazme), a to iznosi približno 300 do 360 mOsm/l. Takvu osmolarnost ima većina izotonika.

Pročitajte i  Moć prirode: 10 fantastičnih činjenica o bananama

UNAPREĐENI HIPOTONICI
Pri razvoju sportskih napitaka korak dalje su napravili Italijani, koji su na tržištu ponudili napitak ADHOC. Napitak se po svom sastavu ubraja među hipotonike, koji imaju nižu osmolarnost od ljudske plazme, što je njihova velika prednost. Apsorpcija hipotoničnih napitaka iz digestivnog trakta je zbog niže osmolarnosti naročito olakšana i ubrzana. Na taj način je omogućena brža regeneracija sportiste nakon treninga i veća izdržljivost pri dugotrajnim aktivnostima. Spomenuti proizvod je najbolji te vrste, a njegova osmolarnost iznosi 175 mOsm/l.

ENERGETSKI NAPICI
Ne smeju se mešati sa izotonicima i hipotonicima, koji sadrže izbalansirane elektrolite. Energetski napici se od njih razlikuju pre svega po energetskoj vrednosti, sadrže različite mešavine šećera i njihove polimere, kao takvi se sasvim drugačije odražavaju na nivo šećera u krvi, što je od presudnog značaja kod fizičke aktivnosti kada vam je potrebna veća količina energije.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *