Od radnog mesta do oaze mira u 6 jednostavnih koraka - Men`s Health

Od radnog mesta do oaze mira u 6 jednostavnih koraka

Zdrav kancelarijski život ne znači da tokom radnog vremena radite jogu dok vas lični maser opušta. Jednostavni trikovi mogu od vašeg radnog prostora da naprave prijatnije mesto.

Slegnite ramenima

Normalno je da slegnete ramenima kad vam štampač po 15. put prijavi grešku. Ali, ako usporite ovaj pokret i izedete ga tokom osam sekundi sa pauzom na kraju – izvodite vežbu za smanjenje stresa. Umesto da prođete pesnicom kroz kućište štampača, udahnite duboko i podignite ramena skroz do ušiju. Držite tako nekoliko sekundi a potom ih spustite uz izdah.

Foto: Shutterstock

Tražite “povišicu”…ekrana

Ako je monitor vašeg računara postavljen prenisko, vreme je da tražite “povišicu”…ekrana. Sudeći prema stručnjacima, vrh ekrana mora da bude u ravni sa vašim očima. Ako vam je ekran viši ili niži – adaptiraćete se pomeranjem glave. To izaziva krivljenje vrata i kičme.

“Igrajte se”

Ako imate šta da vrtite kroz prste – odlično! Na taj način ćete smanjiti nivo stresa i podići produktivnost. Istraživanja su pokazala da kratke pauze u radu povećavaju nivo koncentracije. Nađite neku lopticu za stiskanje, olovku za vrtenje kroz prste ili neku drugi vid sitne zabave i nemojte preskakati odlazak na kafu.

U jakom ritmu

Slušanje muzike poboljšava psihičko zdravlje i motivaciju. Vaše omiljene pesme pospešuju lučenje kortizola, hormona koji komaže telu da adekvatno reaguje na stres. Zato odvrnite…slušalice na maksimum!

Foto: Shutterstock

Voajer

Prosečna osoba provede skoro trećinu života gledajući u ekran. Kako biste odmorili oči, savetujemo vam da primenite ova tri mala trika:

1. Podesite kontrast i nivo osvetljena vašeg računara.

2. Na svakih 20 minuta odvojite pogled od ekrana na 20 sekundi i gledajte nešto što je oko 20 metara udaljeno od vas – to je 20-20-20 pravilo.

3. Nabavite anti-refleks stakla za naočare kako biste smanjili štetno zračenje.

Foto: Shutterstock

Neki to vole vruće

Pročitajte i  Zaboravite na bol u kičmi uz ovu jednostavnu vežbu

Iako retko ko voli da od kancelarije stvara saunu, istraživači kažu da se bolje radi u toplijoj atmosferi. Koncentracija u prostorijama u kojima temperatura ide ispod 20. podeoka postaje sve teža, povećavajući šansu za grešku za 44%.

Foto: Shutterstock / Priredio: D. K.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *