Vežbanje dok ste bolesni? Stručnjaci razotkrivaju mit - Men`s Health

Vežbanje dok ste bolesni? Stručnjaci razotkrivaju mit

Vežbanje dok ste bolesni je pipava tema. Postoji tanka linija između dobrog učinka vežbe na vaše zdravlje i stvaranja veće štete. Znati gde je granica zavisi od mnogo faktora poput ličnog iskustva, intuicije i razumevanja prirode bolesti.

Prvo što morate da utvrdite je vrsta bolesti sa kojom se borite. Ako je u pitanju neko lakše oboljenje, poput kijavice, zapušenog nosa, upale grla, glavobolje ili bola u sinusima – onda ne bi trebalo da imate probleme ako ugurate i koji trening u vaš raspored. Čak je moguće da će vas u tim momentima i lagana šetnja izlečiti (ako ne u potpunosti onda barem poslati na dobar put oporavka).

Što se rada u teretani tiče – možete raditi kratke serije sa malo ponavljanja, kako biste stimulisali mišiće bez ubrzanja rada srca. Čak i nekoliko vežbi kod kuće sa tegovima neće škoditi, samo dok održavate rad srca i umeren tempo disanja.

Međutim ako je vaša bolest zahvatila organe ispod vrata (torzo), pa je prešla na pluća ili stomak – bolje je da se u potpunosti odmarate.

Ponekad je period tokom kog ste bolesni najbolje iskoristiti kako biste u potpunosti odmorili mišićni sistem. To može u mnogome da pomogne vašem telu nakon dana intenzivnih treninga.

Ako bolujete od ozbiljnijih ili hroničnih bolesti poput dijabetesa, raka, oboljenja srca, autoimunih bolesti i tako dalje, vežba je vaš najbolji prijatelj. Terapeutska dejstva su zabeležena iznova i iznova. Od šetnje kroz prirodu do umerenih vežbi i treninga. Naravno, prvo se posavetujte sa vašim doktorom koji će najbolje znati šta da vam preporuči.

Foto: Profimedia

Upamtite i da je vežba ubica stresa, ali i izvor novog. Kada ste bolesni vaše telo je pod velikim stresom i vaš imuni sistem se intenzivno bori kako bi odbranio organizam od stranih tela. Dodavati pritisak na to može biti poput dodavanja ulja na vatru.

Pročitajte i  Savet stručnjaka: Kako da napravite najbolji proteinski šejk

Naravno, nemojte zaboraviti na zdravu ishranu. Dok ste bolesni trebalo bi da punite telo zdravom hranom. “Jedite dugu” – što šarenolikija ishrana obezbediće vašem telu dovoljno vitamina i minerala koji će hraniti organizam dok se bori sa “napadačima”. Riblje ulje i multivitamini su od velike koristi. Obavezno se hidrirajte, pijte dosta vode i biljnog čaja.

Foto: Profimedia/ Priredio: D. K.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *