Kasni trening uništava kvalitetan san? Nova istaživanja dala odgovore - Men`s Health

Kasni trening uništava kvalitetan san? Nova istaživanja dala odgovore

Osim ako niste Mark Volberg i volite da vežbate u 3 sata ujutru, najverovatnije volite da spavate duže. A kada tome dodamo da je mnogima onemogućeno da uzmu pauzu za ručak ili uopšte tokom dana – čini se da je vežbanje tokom noći jedina preostala taktika. Postavlja se pitanje da li ove noćne sesije utiču na vaš san? Poslednja istraživanja obasjala su malo svetla na ovu temu.

Tokom istraživanja koje je sprovedeno u Švajcarskoj, dobrovoljci koji su učestvovali u eksperimentu nisu imali problema sa snom i često su vežbali. I, premda su podvrgnuti drugačijem režimu treniranja, ponekad i samo sat pre vremena za spavanje, mnogi su uspeli da se “isključe” i zadremaju nakon samo nekoliko minuta po završetku treninga.

Tako su naučnici došli do otkrića da vežbanje kasno uveče nema direktan uticaj na vaš san. Iako neki navode da bi trening u kasne sate mogao da odloži vaše normalno vreme za krevet, on ipak neće izazvati probleme tokom noći.

Takođe, nisu se pokazale razlike između onih koji redovno idu u teretanu i onih koji su tek počeli.

“Jednom rečju, istraživanja su dala konkretne rezultate – kasno vežbanje neće uticati na vaš san, štaviše verovatno će vam pomoći, uz jaku vežbu i dobar zamor pre spavanja kvalitet sna se može poboljšati”, objašnjavaju naučnici.

Foto: Shutterstock/ Priredio: D. K.

Pročitajte i  Savršen trening za celo telo: 3 vežbe koje će vas oduvati
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *