5 navika koje morate da izmenite kako biste izbegli prerano starenje - Men`s Health

5 navika koje morate da izmenite kako biste izbegli prerano starenje

Kao smrt i porez, i starenje je neminovnost. Ali starenje pre vremena? To je nešto na šta možete da utičete!

Ispostavlja se da mnogo svakodnevnih navika direktno utiče na vaš proces starenja, barem vas fizički čineći mnogo starijim nego što jeste. I to je veliki problem: Osterelo lice jedno je od najčešćih razloga nesigurnosti kod muškaraca – a mnogi se odlučuju i na plastične operacije kako bi to promenili. Tokom 2016. godine više od sedam miliona muškaraca podvrglo se hirurškim zahvatima iz tog razloga.

Olakšavajuća okolnost je da ne morate da se oslanjate na skupe kreme, botokse ili operacije kako biste zaustavili prevremeno starenje.

1. Morate da mažete kremu za sunce

Izlaganje štetnom UV zračenju uništava ćelije u vašoj koži. To vodi do preranog starenja kože, boranja, nastajanja pegica i raka kože. Čak i kratkotrajno izlaganje suncu na dnevnoj bazi može biti štetno tokom godina.

2. Morate da imate kvalitetan san

Dobar san vam može umnogome pomoći da duže izgledate mlađe. Tokom noći, ćelije kože se obnavljaju i otklanjaju štetu koja im je naneta tokom dana (poput sunca, zagađenja ili fizičke uništenosti). Nedovoljno spavanja prekida ceo ovaj proces i vaša koža ne može da se spremi za novi dan. To utiče stresno na kožu što vodi do stvaranja manje zdravih ćelija i prevremenog starenja.

3. Morate jesti voće i povrće

Istraživanja su pokazala da skoro 70% Evropljana ne jede preporučene dnevne doze od dve do tri šolje povrća i/ili voća dnevno. Balansirana ishrana prepuna namirnicama koje se bore protiv bolesti može sprečiti većinu uzročnika prevremenog starenja vaše kože. Ovo je moguće jer su voće i povrće puni nutritijenata, anitoksidana i vitamina – koji održavaju vašu kožu zdravom.

Pročitajte i  Sprečite povrede uz ova 3 saveta

Vitamini E, A, C i B3 su odlični za vašu kožu, jer sprečavaju razgradnju kolagena, pomažu u proizvodnji i održavanju elastičnosti kože.

4. Ne smete jesti mnogo šećera

Krofna koju ste upravo pojeli učinila je mnogo više no što je dodala masne naslage na vaš struk i stomak. Hrana puna šećera, poput sladoleda, grickalica, belog hleba i testa stvara velike probleme na vašoj koži. Pri porasti nivoa šećera u krvi koža postaje masnija i stvaraju se akne, koje oštećuju kožu.

Foto: Profimedia

Nezdrava ishrana može dovesti i do stvaranja glikacije, procesa tokom kog se šteti kolagenu, što kasnije dovodi do stvaranja bora i smanjenja kvaliteta kože.

5. Pušenje ubija na više načina

Pre nego što upalite sledeću cigaru, imajte na umu da ne trpe samo vaša pluća!
Pušenje duvana direktno utiče na stanje vaše kože. Istraživanje sprovedeno na 74 para blizanaca od kojih je samo jedan od njih dvoje pušio ili imao “prednost” u pušenju od minimum pet godina – pokazalo je drastične razlike u izgledu. Otečene oči, bore, suva i ispucala koža…

Foto: Profimedia

I ne trpi samo lice, već i drugi delovi tela – ruke, najviše šake, vrat i noge. Duvan je pun hemikalija koje štetno utiču na vaš organizam i uništavaju kolagen i elastin.

6. Smanjite količinu alkohola

Poput pušenja, i ova navika uništava vašu kožu prevremeno. I dok je određena doza alkohola pogodna za unos i na dnevnoj bazi, morate ograničiti ispijanje.

Postoji razlog zašto niko ne izgleda dobro jutro nakon previše piva. Alkohol smanjuje nivo antioksidanata u vašem telu, što potom uzrokuje sušenju i boranju kože.

7. Morate piti više vode

Dehidratacija uzima danak. Mišići se grče, imate glavobolju i vrtoglavicu. Kada dehidrirate vaše telo izvlači vodu iz tkiva, iz kože, kako bi održao potreban nivo u krvi. Zbog toga će vaša koža biti suva i izgubiće na elastičnosti – davajući vam stariji izgled.

Pročitajte i  Oporavite se brže: Učinak proteina u lečenju

8. Izbegavajte stresne situacije

Sigurno ste videli slike “pre i posle” istaknutih ličnosti koje imaju stresom izrešetane poslove. Istraživanja u Americi pokazala su da je stres zaista “tihi ubica”. Iako je nemoguće u potpunosti ga odstraniti, morate se potruditi da vam stres ne postane svakodnevni pratilac. Stručnjaci predlažu meditiranje svaki dan do 10 minuta, kako bi se smanjio nivo stresa.

Foto: Shutterstock/ Priredio: D.K

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *