Koliko mišića možete dobiti i za koje vreme? - Men`s Health

Koliko mišića možete dobiti i za koje vreme?

1) Koliko mišićne mase možete da nabacite?

2) Koliko je potrebno da ih izgradite?

3) Koliko brzo možete da ih zgradite ? 

Često ljudi ne znaju prave odgovore na  ova pitanja. Mnogi odgovore da „ne treba čovek da brine, njegovo je samo  da radi“. Takav odgovor mnoge ne zadovoljava, niti je najispravniji.

Ovi odgovori su važniji nego što mislite.

Za početnike, znajući istinu o ispravnim razmerama i granicama rasta mišića, znate gde vas žele prevariti, kad vam nude neki proizvod, program, dodatak ishrani, ili fitness guru vam uporno govori da će vam pomoći da izgradite mišiće brže nego što zapravo možete.

Kad znate da verovatno 95% programa/dodataka/gurua to rade svakodnevno, ovi odgovori su ključ da se zaštitite od takvih „napada“ i lažnih obećanja. Isto tako važno, kad znate stvarne razmere i granice rasta mišića, stavljate realna očekivanja vašem napretku i postavljate realne ciljeve. Mnogi ljudi očekuju da dobiju više i brže mišiće nego što zapravo to mogu.

Za muškarce, nerealna očekivanja teraju ih da preskoče program rada, od „glupih“ do još „glupljih“, gde traže nemoguć brz rast mišića, što ne bi mogli postići čak ni sa steroidima. Pa kad ne grade oko 5 kilograma mišića sedmično kako su mislili da hoće, krive ishranu ili program treninga, pa to menjaju, iako verovatno ne bi trebalo.

Koliko mišića možete dobiti?

Iskustva mnogih trenera, sportista, razna istraživanja se svode na razmere:

– Prosečan muškarac: ukupno oko 18-22 kg mišića u životu.

Zapamtite da se ovde priča samo o mišićima, ne težini tela. Evidentno je da biste mogli da dobijete mnogo više težine u životu nego mišića. Takođe, imajte na umu da su ovi brojevi proseci. Uviek postoje izuzeci koji mogu ili nadmašiti ili nikad ne dostići ove količine, a postoji i mnogo faktora koji utiču na to šta ovi brojevi specifično za vas znače. Ali, za većinu ljudi, uglavnom ovo je totalna maksimalna količina mišića koju mogu očekivati da će dobiti.

Koliko brzo možete izgraditi mišiće, zaista?

To je koliko možete ukupno dobiti mišića. Pitanje je koliko je potrebno vremena da ih izgradite i koliko brzo to možete uraditi? Na osnovu raznih iskustava, istraživanja i saveta uspešnih trenera, svodi se na:

– Prosečan muškarac: između 120 i 250 grama mišića sedmično (ili oko 500 do 1000 grama mesečno).

Striktno pričamo o mišićima, ne težini odnosno kilogramima. Pored mišića, težinu dobijenu kroz tu sedmicu može činiti voda, masti ili glikogen. Ovde ne pričamo o tim drugim komponentama. I, ovo je razmera koji možete očekivati u najboljim uslovima. Što znači, idealna rutina treninga za izgradnju mišića uz ishranu, potrebna količina sna, odmora, oporavka, doslednost, manjak stresa i tako dalje. Zapravo, kad je sve oko vas perfektno, ovo je razmera kako brzo možete očekivati da izgradite mišiće.

Još jednom, ovi brojevi su proseci. Neki mogu da ih nadmaše, a neki da ih nikad ne dostignu. Tačna količina mišića koju možete dobiti sedmično, mesečno ili godišnje zasnovana je na individualnim faktorima koji su specifični samo za vas.

6 faktora koji utiču na stvanu razmeru i granice dobitka mišića

Sve što ste do sad pročitali, iako je gotovo tačno i važi za većinu ljudi, ipak je zasnovano na prosecima i generalizovanju. Zašto? Jer postoji 6 osnovnih faktora koji mogu da promene ove stvari, i mogu varirati od osobe do osobe.

Pročitajte i  5 stvari koje će vam se dogoditi kad prestanete da imate seks

1. Steroidi/Medikamenti

Ovo ne bi trebalo nikome da predstavlja iznenađenje, dodavanje steroida i/ili raznih lekova potpuno menja koliko mišića osoba može dobiti i kojom brzinom. Kad vidite proizvode koji tvrde brži rast mišića, ili ljude koji su jasno prešli granicu ranije pomenutu, postoji realna šansa da to nije došlo prirodnim putem.

2.  Nivoi iskustva treninga

Jedna jednostavna činjenica o treningu jeste da je sve dosta brže kad ste početnik. Zbog toga početnici konzistentno grade mišiće na vrhuncu prosečnog nivoa, a moguće i da pređu tu granicu. Kako god, što ste iskusniji i što izgradite više mišića, sporije ćete dobijati nove mišiće.

Kolika je razlika? Izgleda da količina mišića kojeg možete izgraditi u prvoj godini je veća dvaput od onog što možete izgraditi u drugoj godini. Zato, dobijanje mišića će opadati za 50% svake naredne godine.

3.  Mišićni povratak/Mišićna memorija

Da li ste znali da se mišići mogu povratiti nakon što ih izgubite i to brže nego ste ih prvobitno dobijali? Mišićna memorija je stvarna i pravi značajnu razliku. Nažalost, kao i steroidi, to je jedna od mnogih metoda koja prevari ljude da pomisle da su ostvarili sjajne rezultate kod izgradnje mišića, a zapravo se radi o dobijanju nekad ranije izgubljenih mišića.

4. Genetika

Teško je naći faktor koji više utiče na dobitak mišića i brzinu dobitka nego što je to genetika. Nivoi hormona, dužina mišića, struktura kostiju i mnogo više, sve to igra veliku ulogu u izgradnji mišića. Nažalost, ne možemo menjati genetiku (iako možete uz pomoć nekih medikamenata da povećate nivo hormona), pa ako imate nepovoljnu genetiku za ovo, onda ste ograničeni. Ali, možete i dalje graditi mišiće, samo što će to biti sporije i teže. Važ konačan rezultat će biti slabiji nego kod nekog s boljom genetikom.

Ako ste ipak osoba sa sjajnom genetikom vezanom za ovu tematiku, onda vam čestitamo. Uživajte u svim rezultatima koje vam genetika i rad donose.

5. Godine

Jedan primer koji vas neće šokirati. Jedan šesnaestogodišnjak za uzavrelim hormonima dobiće mišiće znatno brže nego jedan čovek od 50 godina, čiji su nivoi testosterona dosta niži. To je još jedna loša životna činjenica (osim ako ste baš vi šesnaestogodišnjaci).

U pogledu porasta mišića (i verovatno svega fiziološkog), što ste mlađi, bolji ste. Što starite, morate očekivati da će se stvari odvijati sporije i gore po vas.

6. Vaš trening i ishrana

Konačno, ako su vam trening i ishrana dobro usklađeni, možete očekivati da ćete izgraditi mišiće brže nego bi to bio slučaj da trenirate manje ili neispravno. To se čini očigledno, ali nije sprečilo ljude da treniraju i jedu.

Zaključak

Sad možete postaviti realne ciljeve i realna očekivanja. U isto vreme, možete ignorisati mnoge stvari koje vam nameću fitness i prehrambene industrije. To jest, ako naiđete na nekog ko tvrdi da je postigao više mišića brže nego što je to realno moguće, ili proizvod koji tvrdi da će vam pomoći da postignete isto, ignorišite to.

Ta osoba ili genetički izuzetak, koristi sva medicinska pomagala, vraća izgubljene mišiće, pogrešno priča, laže ili nastoji da vam nešto proda. A, ta osoba je zapravo sve od navedenog.

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *