10 mitova o starenju - Men`s Health

10 mitova o starenju

U društvu koje je opsednuto mladošću, mnogi od nas se stalno pitaju koja hrana, vežbe ili proizvodi mogu da nam pomognu da ostanemo mladi što duže, kao i da nam produže život.

Zato razotkrivamo deset najrasprostranjenijih mitova o starenju. Pročitajte i shvatite šta možete kontrolisati, a šta ne.

MRŠAVLJENJE JE SVE TEŽE SA GODINAMA
Za vaš gubitak ili dobitak kilograma ne možete kriviti godine. Na primer, ako vaš program ishrane ne podrazumeva nizak unos kalorija ili masti, teško ćete smršati. Po istom principu, ishrana sa malim unosom natrijuma može ubrzati dobijanje kilograma, jer se povećava stepen zadržavanja vode. Takođe, dobijanje na težini je jedan od neželjenih efekata prepisanih lekova, pa kada izbalansirate svoju ishranu, konsultujte se sa lekarom šta treba da radite da biste se dugotrajno rešili suvišnih kilograma.

PRETERANA UPOTREBA PROIZVODA ZA NEGU KOSE IZAZIVA NJEN GUBITAK
Preterivanje sa proizvodima za kosu može je oštetiti, može postati lomljiva, suva i neprijatna na dodir, ali čak ni proizvodi poput gela, laka, pene i voska za kosu neće dovesti do njenog gubitka. Razlog je to što je rast kose zavistan od folikula, a ovi proizvodi ne ulaze u kožu glave da bi ih oštetili. Ipak, za zdraviju kosu i njen lep izgled, preporučuje se minimalno korišćenje bilo kod proizvoda za stilizovanje kose.

GUBITAK KOSE STE NASLEDILI OD MAJKE
Bilo da ste osuđeni na gubitak kose ili ne, to se dešava u zavisnosti od genetike. Ali, verovanje da je gen za gubitak kose prenesen sa majke na dete je potpuno lažno. Iako je ćelavost stvar nasleša, treba da razmotrite svaku osobu iz porodične loze da biste pronašli rešenje i očuvali kosu za kasnije godine.

ZA LJUDE STARIJE OD 50 GODINA NAJBOLJI JE LAGAN TRENING
Bilo koja forma fizičke aktivnosti je dobra i definitivno je bolje nego sedeti ispred televizora, ali nije tačno da sa godinama treba da smanjite intenzitet vežbanja. Mnogi ljudi su ubeđeni u to jer veruju da će im naporan trening izazvati povrede. Ovo je čista zabluda. Zapravo, zdravlje će vam se oštetiti ukoliko budete fizički neaktivni, dok energični treninzi poboljšavaju kardiovaskularno stanje i pomažu prevenciji protiv srčanog udara i bolesti poput dijabetesa, koje su povezane sa prekomernom težinom.

DODACI ISHRANE USPORAVAJU STARENJE
Iako amerikanci troše milijarde dolara godišnje na suplemente, koji su opisani kao fontana mladosti u piluli, naučni dokazi govore da ova verovanja nemaju veze sa istinom. Jedna studija utvrdila je da ne postoji veza između poboljšanogh zdravstvenog stanja i kljukanja vitaminskim pilulama, enzimima i tako dalje. Još gore, za mnoge od ovih proizvoda nije dokazana bezbednost kada je reč o svakodnevnoj upotrebi. Da biste bili sigurni da unosite sve materije koje su potrebne organizmu, poboljšajte kvalitet hrane, umesto da gutate tablete.

Pročitajte i  Strije kod muškaraca: Uzroci, lečenje i prevencija

GUBITAK MIŠOIĆNE MASE JE NEIZBEŽAN
Ustaljeno je verovanje da kada napunite 40 godina, možete da očekujete primetno gubljenje mišićne mase iz godine u godinu. Kanadska studija uporedila je aktivne muškarce starosti od 53 do 75 godina sa neaktivnim osobama istih godina. Došli su do zaključka da fiziki aktivna grupa ima mišićne ćelije koje funkcionišu približno kao kod ljudi između 20 i 30 godina. Za gubitak mišićne mase možete kriviti samo sebe i neaktivan život, umesto da krivite proces starenja.

SP FAKTOR NIJE POTREBAN ZIMI
Čak i po oblačnom vremenu, UV radijacija pogađa površinu Zemlje i čak i tada može da utiče na vašu kožu, vodeći do preranog starenja. Shodno tome, više treba da brinete o zimskoj nezi kože nego o letnjoj. U bici za prevenciju raka kože, važno je da koristite kremu sa zaštitnim faktorom 30 na delovima kože koji su izloženi uticaju sunca, čak i danima za koje je najavljena kiša.

SVETLA KOŽA BRŽE STARI
Do danas, naučnici i lekari nisu pronašli nijedan čvrst dokaz da ljui svetle puti brže stare u odnosu na tamnopute. Što je koža tamnija, postoji više melanina koji štiti ćelije kože od oštećenja izazvana suncem, što ubrzava starenje kože. Svetla koža sklonija je suvoći, pa pre pokazuje bore. Ako vam je koža veoma bleda, vaš plan za što dužu mladost treba da bude hidrantna krema i krema za sunčanje. Takođe, koristite šešir kada ste direktno izloženi suncu.

PROIZVODI ZA HIDRATACIJU KOŽE SPREČAVAJU STARENJE KOŽE
Ono najbolje što mogu uraditi hidrantne kreme jeste da površinski sloj kože izgleda sveže i mlađe. Takođe, pošto hidiraju kožu, čine je glatkom i tankom, redukuju suvoću i čine bore manje vidljivim. Još bolje, kada se hidrantnoj kremi doda i zaštitni faktor, to će  usporiti starenje, jer će blokirati oštećenje UV zracima.

GENI ODREĐUJU BRZINU STARENJA
Jedna od najvećih zabluda kada je reč o starenju jeste da genetika umnogome određuje brzinu starenja. Dok će ono što ste nasledili od roditelja možda izazvati degeneraciju tkiva u telu, spoljni faktori su ono što najviše itiče na proces starenja. To je dobra vest, jer to znači da imate više kontrole nego što ste mislili. Da smanjite uticaj okoline na starenje, ograničite direktnu izloženost suncu bez kreme sa zaštitnim faktorom, hranite se pravilno, vežbajte i smanjite direktnu izloženost zagađivačima.

Inicijalizacija u toku...

1 thought on “10 mitova o starenju

  1. Divna je cinjenica koju ste kategoricki izneli da se misicna masa ne umanjuje starenjem,ovo je predivna vest ,posebno za zene koje se raduju jer ce radii na masi od rane mladosti do starosti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *