Masažom protiv stresa i napetosti - Men`s Health

Masažom protiv stresa i napetosti

MASAŽA je drevna metoda lečenja, koja se već hiljadama godina primenjuje za ublažavanje bolova, prikupljanje energije i relaksaciju. Dejstvo masaže ogleda se u lokalnom uticaju na tkiva, usled čega dolazi do pomeranja tečnosti (limfe i krvi). Masaža poboljšava krvotok, a samim tim i ishranu kože, što dovodi do njenog jačanja, poboljšava funkciju lojnih i znojnih žlezda, mehanički odstranjuje bakterije, opušta mišiće, te deluje na nervni sistem. Odlično umanjuje nagomilanu napetost u zgrčenim i napetim mišićima, a samim tim povećava protok kiseonika, koji dovodi do opuštanja! Osnova masaže je dodir, kojim se zapravo i pokazuje veština masiranja i sposobnost da se on pretvori u zadovoljstvo i uživanje!

Svaka masaža treba da počne jednim opštim opuštanjem tela u prijatnoj atmosferi i laganim disanjem. Uvek kada masiramo treba lagano da krenemo – deo po deo. Način masiranja se često razlikuje od osobe do osobe i po dinamici i po pristupu. Tu se pre svega misli na jačinu stiska, jer određena jačina nekome može biti izuzetno prijatna, dok za drugoga može predstavljati bolnu i neprijatnu senzaciju! Razne su podele masaža, ali se danas najcešće srećemo sa relaks masažom, koja je svakako najdostupnija i o kojoj smo sigurno već dosta čuli. Pored relaks, postoje i sportska masaža, pomoću koje se postiže bolja prokrvljenost tela, lakše i brže se tope i otklanjaju masne naslage, a koristi se i za zagrevanje tela, bilo u zdravstvene ili sportske svrhe, kao i terapeutska masažu, koja se primenjuje u cilju dejstva na bolesni organizam i isključivo je obavljaju fizioterapeuti.

NEGATIVNE STRANE MASAŽE
Osim što pomaže čoveku da se oporavi, relaksira i opusti dušu i telo, masaža može da izazove i neke negativne posledice po njegovo zdravlje, naravno, samo u slučajevima kada se radi pogrešno. Nepravilnim masiranjem cirkulacija može da se ubrza šest do osam puta, pri čemu dolazi do proširenja vena u kojima se nalaze trombovi, takozvani tromboflebiti. Postoji mogućnost da ubrzana cirkulacija otkine tromb i pokrene ga. Ako se isti zadrži u srcu, izaziva infarkt, ili u plućima – plućnu emboliju, koja može da bude smrtonosna. Osobe sa karcinomom trebalo bi da izbegavaju masažu, jer mogu da im se pokrenu maligne ćelije. Masaža se ne radi kod osoba koje imaju povišenu temperaturu, jer se njome još više šire krvni sudovi i time pogoršava stanje čoveka. Takođe, masaža se ne preporučuje kada postoje bilo kakve promene na koži, ranice ili bilo kakva zapaljenja, kao i zapaljene i proširene vene na nogama! Masaža se ne radi ni za vreme menstrualnog ciklusa kod žena, jer već postoji krvarenje. Dozvoljena je blaga akupresura i limfodrenaža, ali ne i masaža celog tela koja dovodi do ubrzavanja cirkulacije, jer može da dođe do odliva.

VRSTE MASAŽA
U zavisnosti čime masažu izvodimo postoje sledeće vrste:

1. MANUELNA – ručna masaža.

2. APARATURNA – korišćenjem raznih aparata.

3. HIDROMASAŽA – masaža u vodenoj sredini.

4. KRIOMASAŽA – masaža ledom ili raznim hladnim gelovima.

5. AEROMASAŽA – masaža strujanjem vazduha, često obogaćenim raznim mirisima.

6. AROMATERAPIJA – masaža eteričnim uljima rastvorenim u bazičnom, i u zavisnosti od vrste problema koriste se i odgovarajuća eterična ulja koja imaju posebne opuštajuće mirise.

7. LIMFNA DRENAŽA – posebna tehnika masaže i rade je isključivo maseri fizioterapeuti.

8. ULTRAZVUČNA MASAŽA

RELAKS MASAŽA
Ukoliko se odlučite za relaks masažu, najpre pronađite odgovarajuću površinu za rad, neki tanji dušek ili nešto slično tome. Naravno, ukoliko ste profesionalni maser nabavite sto za masažu. Ne zaboravite da spremite i nekoliko čistih peškira, jer će vam dobro doći kod prekrivanja, kao i nekoliko jastučića, koji bi služili kao podmetači pri određenim položajima. Za masiranje čitavog tela potrebno vam je sat do sat i po vremena, ako obuhvatite lice i glavu! Jedan od najbržih načina da nekog opustite je da mu izmasirate glavu i vrat, to bi trebalo da traje 15 do 20 min. Za početnika je najlakše masiranje leđa i otprilike bi trebalo da traje 20min. Pre nego što krenete sa masažom gledajte da atmosfera bude izuzetno prijatna i opuštena. Nemojte da žurite sa prvim zahvatom, jer je vaš dodir od najvećeg značaja. Da biste pružili izuzetnu masazu koja ce ostaviti odličan utisak, šake bi trebalo da su tople, spretne, ali i snažne. Različiti delovi tela zahtevaju različiti pritisak, tako da kada su u pitanju leđa moramo imati duboke i čvrste zahvate, a nežnije i površinske za predeo oko rebara. Dobar ritam je osnova uspešne i dobre masaže. Iznenadne promene tempa mogu uznemiriti osobu koju masiramo. Jako dobra stvar je umirujuća muzika tokom masiranja, koja određuje ritam masaže, ali naravno tiho puštena, jer bi suviše glasna mogla narušiti atmosferu, što nam svakako nije cilj. Važna stvar kod relaks masaža je i upotrebe mirisnih i prirodnih ulja. Ona se ne koriste samo zato da bi ruke lakše klizile po telu, nego imaju i određeno delovanje na organizam. Ona ulaze u organizam kroz kožu, a zatim se šire pomoću krvotoka i na taj način pojačavaju cirkulaciju, opuštaju i hrane telo, oslobađaju ga od toksina i tako doprinose boljim efektima masaže. Možete koristiti različita prirodna ulja poput bademovog, susamovog, ulja semena palme, maslinovog, ulja morskih algi. I kad se ove prirodne supstance utrljaju na kožu, veoma delotvorno utiču na organizam. Takođe se mogu koristiti i drugi preparati, poput baby ulja, ali ona pružaju samo efekat klizanja ruku.

Pročitajte i  SVAKI DAN PIJETE ESPRESO? Ovih 5 stvari bi trebalo da znate!

ŠIACU MASAŽA
U doslovnom prevodu znači pritisak prstom. To je japanska veština, kombinacija istočnjačke masaže i joge. Šiacu funkcioniše po principu takozvanih kanala, energetskh meridijana na našem telu kroz koje prolazi životna energija. Primjenjuje se vertikalni i kontinuirani pritisak na akupunkturne tačke na telu palcem i dlanom, kako bi se ublažio bol i napetost, kao i zbog poboljšanja funkcionisanja unutrašnjih organa i drugih obolelih delova tela. Duboki i nežni šijacu pritisak dovodi telo, ali i um, u stanje duboke opuštenosti. Kada se fizički i emotivni stres javi, on se manifestuje i spolja, u kožnom i mišićnom tkivu. Zbog toga specifične tačke ili oblasti mogu postati bolne i osetljive. Tu onda nastupa maser i pomaže vam da sredite svoje telo, ali i duh.

SPORTSKA MASAŽA
Masaža u sportu je veoma važna u svim fazama, a posebno u fazi bazičnih priprema. Razlog za to je što primenom masaže pospešujemo cirkulaciju, otklanjamo bol, ubrzavamo oporavak tela. U takmičarskoj fazi potrebno je ispoštovati želju sportiste koji najbolje zna šta mu prija i izmasirati ga onako kako kaže. Pokreti koji se primenjuju prilikom izvođenja ove masaže širi su i znatno agresivniji. Najčešće je sportska masaža ujedno i terapeutska i parcijalna. Neposredno pre takmičenja uglavnom je pravilo da se relaks masaža ne sprovodi. Razlog je što u tom trenutku mišićni tonus ne sme da se spušta.

TAJLANDSKA MASAŽA
Tajlandska masaža se vrlo često pogrešno objašnjava i meša sa drugim egzotičnim vrstama masaža. Radi se zapravo o drevnoj tehnici poreklom sa Tajlanda, nastaloj iz želje da se pruži fizički, ali i psihički oporavak osobama kojima je to potrebno. Bazirana je na temelju deset najvažnijih meridijana, odnosno energetskih kanala koji protiču kroz celo telo. Na njima se nalaze akupresurne tačke, takozvani prozori tela, koje su veoma važne u regulisanju životne energije. Masažom tih tačaka opuštaju se mišići, poboljšava cirkulacija krvi, redukuje stres, ublažava bol, jačaju unutrašnji organi, održava vitalnost. Tajlandska masaža stvara ravnotežu između energije tela, uma i duha. Ona kombinuje znanje indijske joge, kineske akupresure, kiropraktike i japanske Šiacu masaže. Uvek se radi kad je klijent obučen, i to u garderobu od prirodnih vlakana, recimo pamuk. Obično traje od 1h 30min do 3 sata. Interesantno je da kod muškaraca radimo prvo desnu, a kod žena levu stranu tela!

ANTICELULIT
Anticelulit masaža je posebna vrsta masaže koja se radi kod osoba koje imaju celulit. Preovlađuje mišljenje da je celulit problem žena, ali to nažalost nije tako. Celulit mogu imati i muškarci i to na različitim mestima. U zavisnosti od vrste celulita, rade se razne vrste tretmana. Masažu izvodi maser fizioterapeut.

LIMFNA DRENAŽA
Limfna drenaža i hidratacija održavaju tok limfe, pojačavaju funkciju kapilarne limfne pumpe i povećavaju propustljivost kože. Kao masaža radi se kod limfedema, hroničnog reumatizma zglobova, kontuzija i hematoma, ožiljaka od opekotina, distorzija zglobova. Daje dobre rezultate i u tretmanima celulita i strija.

AROMATERAPIJA
Aromaterapija predstavlja terapijsko dejstvo eteričnih ulja. Efekti prirodnih biljnih ulja otkriveni su pre više od 6000 godina. Primenjuje se kako u lečenju tako i u kozmetici. Aromaterapiju upotrebljavamo za:

-Smirenje

-Osveženje prostora u kome boravimo

-Izlučivanje toksina iz organizma putem znojenja

-Jačanje mišića

-Razbijanje naslaga masnog tkiva

-Povećanje tonusa kože

-Jačanje imunog sistema

Aromaterapija pozitivno deluje i na nervni sistem, stres, depresiju, glavobolju, strah, ali i na probavni sistem (kolike, zatvori, grčevi, okrepljenje jetre, stimulacija žuči)

EFEKTI MASAŽE

– uklanja bolove i pomaže telu da se brže oporavi od povreda ili operacija

– tonira i relaksira mišiće

– zagreva telo i pojačava cirkulaciju i protok limfe

– pospešuje protok kiseonika u tkivo

– pojačava snagu i seksualnu vitalnost

– poboljšava koncentraciju i inteligenciju

– neguje kožu, čini je mekšom, sjajnijom i boljom

– otklanja otpadne elemente iz tela i razgrađuje celulit

– telo čini skladnijim i lepšim

– pospešuje otpornost organizma i imunološkog sistema

– otklanja napetost zglobova i ispravlja držanje

– deluje antistresno i oslobađa od nesanice

– otpušta nakupljene emocije

– dovodi telo i psihu u harmoniju

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *