Sve što treba da znate o insomniji - Men`s Health

Sve što treba da znate o insomniji

Najčešći simptomi insomnije su nemogućnost ili teškoće da se zaspi, buđenje noću i nemogućnost ponovnog sna, prerano buđenje, osećaj umora nakon buđenja, pospanost i umor koji traju ceo dan, razdražljivost i problemi sa koncentracijom.

Insomnija se deli na dva tipa:

Primarna ili insomnija koja nije povezana sa nekim drugim zdravstvenim problemom.

Sekundarna, odnosno insomnija koja potiče iz nekog zdravstvenog problema, poput astme, depresije, artritisa, raka ili gorušice. Može nastati i usled bola, lekova ili supstanci poput alkohola.

VRSTE I UZROCI INSOMNIJE
Insomnija može biti akutna, ali može i trajati dugo, što je čini hroničnim poremećajem sna. Može se javiti pa nestati periodično, sa vremenskim razdobljima koje čini normalan san. Akutna insomnija može da traje i do tri meseca, a njen koren je uglavnom u stresu. Ukoliko osoba minimum tri puta nedeljno u toku meseca ili duže ima problem da zaspi, insomnija je hronična. Ukoliko se uzrok insomnije ne leči, može potrajati godinama.

Uzroci akutne insomnije uključuju emotivne stresove, bolesti, buku, svetlo, vrućinu, hladnoću, neke lekove, zamenu dana za noć ili promenu vremena za odlazak u krevet.

Uzroci hronične insomnije su uglavnom neredovan san, supstance poput alkohola, kafe i nikotina, aktivnosti koje stimulišu mozak, poput igrica i gledanja televizije ili treninga pred spavanje, kao i depresija, anksioznost i hroničan stres.

DIJAGNOZE I LEČENJE
Ako mislite da patite od insomnije, obratite se lekaru. Ispitivanje će možda obuhvatiti i psiho-test i pitanja koja se tiču vašeg zdravlja i problema sa spavanjem. Možda ćete morati i da vodite dnevnik o vašem spavanju nedelju dana ili dve. Za lečenje akutne insomnije možda vam ne trebaju lekovi, u najvećem broju slučajeva treba samo da promenite navike koje se tiču spavanja, poput odlaska u krevet svako veče u isto vreme, izbegavanja kofeina u kasnim popodnevnim satima, lagane večere, redovnog vežbanja…

Pročitajte i  OPREZ: 5 najprljavijih lokacija za seks koje treba da izbegavate!

Ukoliko vam nesanica smeta da obavljate svakodnevne aktivnosti jer ste stalno umorni, možda bi lekar trebalo da vam prepiše pilule za spavanje na određeno vreme. Ovo je lako rešenje za izbegavanje pospanosti preko dana i postizanje redovnog sna. Važno je da ne uzimate dozu veću od propisane i da ne kupujete pilule na svoju ruku, jer mogu imati neželjena dejstva ili im efekat može vremenom oslabiti.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *