Nova studija: Sedelački način života nas ne ubija - Men`s Health

Nova studija: Sedelački način života nas ne ubija

Svi smo svesni da sedenje u stolici po ceo dan nije zdravo, ali nova istraživanja pokazuju da postoji lek. Poslednjih godina, brojna istraživanja su ukazivala da svakodnevno dugo sedenje povećava rizik od bolesti srca, djabetesa i prerane smrti.

Čak se pokazalo da ste izloženi ovom riziku bez obrzira ako ste s vremena na vreme uključeni u neke fizičke aktivnosti. Jedno istraživanje tvrdilo je da bez obzira koliko vežbate i koliko ste vitki, ako dosta vremena provodite u stolici, ugroženi ste.

Ova vest nimalo nije prijatna pogotovo za osobe čiji je posao takav da ne mogu provoditi vreme van fotelje. Zbog ovih neprijatnih vesti, asistent istraživanja na medicinskom fakultetu u Mičigenu, Mark Peterson, rešio je da se pozabavi ovom temom.

“Pomislio sam, da li je moguće da su te studije tačne? “, kaže Peterson.  Ovaj doktor vežba oko sat i po vremena ujutru, ali zato ostatak svog  radnog dana provodi u stolici, kao i nekoliko sati uveče kada se opušta sa porodicom.

Zato je odlučio da istraži da li će ga zaista ovakav način života brzo ubiti. “Podaci mog istraživanja uglavnom su prikupljeni na osnovu upitnika.Ljudi su jednostavno pitani da li vežbaju ujutru ili uveče.”

On je uzeo i podatke iz Nacionalne ankete za zdravlje i ishranu (NHANES), koje pružaju detaljne podatke o fizičkoj aktivnost hiljade ljudi.

” Podaci ove ankete pružaju objektivne mere aktivnosti, tako da smo znali koliko su ljudi imali duge i naporne treninge tokom godina ”, tvrdi Perterson.

REZULTATI
Ljudi koji su svakodnevno imali dnevnu aktivnosti nisu bili u opasnosti da obole od bolesti srca ili dijabetesa, bez obzira na to koliko vremena su sedeli na radnom mestu.

Pročitajte i  "Nabildujte" optimizam ovim trikovima i bićete uspešniji

” Sve dok vežbate naporno i redovno, nije bitno koliko vremena provodite u stolici”, kaže Peterson .

Magični broj na osnovu ovog istraživanja je da najmanje 30 do 45 minuta vežbate i to najmanje pet dana nedeljno, ako ne možete svaki dan .

Peterson napominje da rezultati studije ne mogu biti relevantne za stariju populaciju ili osobe sa nekim problemom u kretanju. Ali on takođe želi da naglasi: ” Svi treba da pokušamo da se krećemo više, a sedimo manje. Smanjite sedenje koliko je to moguće, bez obzira na pozitivne nalaze studije.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *