Kako da poboljšate stanje duha i tela - Men`s Health

Kako da poboljšate stanje duha i tela

Kada dođe do građenja zdravog načina života, pravilna ishrana i vežbanje su jako važni. Ali, da biste podigli svoje zdravstveno stanje na viši nivo kvaliteta, morate misliti i o detaljima, malim životnim navikama kojima ćete znatno poboljšati svoje zdravlje.

MEDITACIJA
Možda vam zvuči kao nešto zastarelo, ali ovaj vid ”treninga” može vam biti od velike koristi. Jedan od ključeva za kvalitetan i dug život jeste posvetiti se samo sebi tih 10 do 20 minuta meditirajući.
Meditacija vam može dovesti do oslobađanja od stresa, kvalitetnijeg sna, nižeg krvnog pritiska, jačeg imuniteta i boljih kardio-vaskularnih funkcija. Takođe, osećaćete se mnogo bolje kada se koncentrišete i na dvadesetak minuta isključite iz svakodnevnog života.

SPAVAJTE VIŠE
Nije nelogično što ljudi koji mnogo rade malo spavaju. Ako je to uobičajeno, ne znači da tako treba. Spavanje ili poboljšava ili uništava zdravstveno stanje. Sav napor koji uložite u treninge i pravilnu ishranu neće imati mnogo uticaja ukoliko noću ne spavate 7 do 8 sati. Takođe, ako ne spavate dovoljno biće vam teško da izdržite pravilnu ishranu i treninge. Nadoknađivanje sna preko vikenda vam neće pomoći ni malo.
Takođe, nedostatak sna sprečava mozak da oslobađa toksine, pa se i moždane funkcije mogu pogoršati. Možda vam je sada jasno zašto na poslu, nakon malo sna, ne možete da se koncentrišete i nije vam ni do čega.

TOPLA VODA SA LIMUNOM
Iako je doručak najvažniji i neophodan obrok, ujutru ne treba da jedete, na primer, omlet sa povrćem ili pileću kobasicu. Prvo što možete uneti u organizam kad se probudite jeste čaša tople vode sa limunom, koja jako pozitivno utiče na organizam. Topla voda sa limunom, kada se konzumira na prazan stomak, je veoma alkalna, te pomaže detoksikaciju i stimulaciju sistema za varenje. Takođe, ovaj napitak možete piti umesto jutarnje kafe, on će vam dati i više energije od kofeina. 

Pročitajte i  Efikasno mršavljenje: 8 načina da drastično smanjite unos (praznih) kalorija

PIJTE ŠTO VIŠE ČAJA
Pored vode, čaj je najbolje piće za organizam. Nekoliko studija utvrdilo je da redovno konzumiranje zelenog čaja dovodi do poboljšanja memorije i kognitivnih sposobnosti kod muškaraca. Zeleni čaj takođe ubrzava metabolizam, snižava krvni pritisak, sprečava loš zadah, pojačava imunitet i sprečava zapaljenske procese.

ZAGREVANJE PRED TRENING
Studija je utvrdila da muškarci koji rade istezanje pred trening ostvaruju niži kapacitet u odnosu na one koji praktikuju zagrevanje, razmrdavajući zglobove i mišiće. Neka vam ovo zagrevanje pređe u naviku i praktikujte ga pre bilo kakve sportske aktivnosti, jer ne samo da ćete postići više, već ćete biti i manje skloni povredama tokom vežbanja.

NOSITE NAOČARE ZA SUNCE
Jedini način da zaštitite oči od štetnih delovanja sunčevih zraka, jeste da nosite naočare za sunce. Ako ih koristite svakodnevno, čuvaćete oči od opekotina, katarakte, ali i raka kože, jer ćete naočarima zaštititi najosetljivije delove lica koji su najpodložniji oboljevanju. Odaberite naočare sa 99-100% UV apsorpcije ili zaštitom UV 400. Odaberite neke malo veće, jer što su naočare veće, veća je i zaštita.

UNOSITE VIŠE VLAKANA
Vlakna su ključna komponenta svake zdrave ishrane. Ishrana bogata vlaknima održavaće vase telo zdravijim i kožu glatkom na duge staze, a dokazano je i da osobe koje svakodnevno unose dovoljne količine vlakana žive duže. Jedna studija objavila je podatak i da vlakna mogu biti od pomoći pri mršavljenju. Takođe, vlakna regulišu varenje, ublažavaju upalne procese, redukuju krvni pritisak, snižavaju rizik od dijabetesa i smanjuju loš holesterol.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *