Kako da izbegnete zamor mišića - Men`s Health

Kako da izbegnete zamor mišića

Do ove pojave dolazi nakon fizičke aktivnosti  i predstavlja neku vrstu odbrambenog mehanizma.

Pre svega morate da znate da jedno znači zamor mišića, a nešto sasvim drugo običan umor koji je neophodan kako bi se dalje napredovalo. Ako sportista smatra da se nivo umora usklađuje sa intenzitetom vežbanja i vidi da je umor koji oseća normalan za dalji naredak, rizik od ozbiljnijih posledica ne postoji. Međutim, ako se tokom određenog perioda zamor povećava, već može da ima negativne posledice na njegov učinak.

Pojednostavljeno, umor ima pozitivno dejstvo i uslovljava dalji napredak, dok zamor može da stvori ozbilje posledice po fizičku spremnost.

Prema jednoj studiji postoje dve stavke koje dovode do zamora mišića tokom vežbanja:

1. Dehidratacija, odnosno gubitak vode i elektrolita kroz znoj.

2. Nedostatak ugljenih hidrata u organizmu koji se skladište u mišićima kao glukogen.

KAKO DA IZBEGNETE ZAMOR MIŠIĆA?
Savetuje se da sportista u okviru ishrane unese najmanje 50 do 60 procenata kalorija koje su proizašle iz ugljenih hidrata. Pored toga tokom celog dana treba da unose dovoljnu količinu tečnosti koja će da eliminiše mogućnost od dehidratacije.

„Zamor mišića je pojava koja će se teško iskoreniti jer većina sportista teže da pobede sami sebe idući preko svojih mogućnosti. Moraju da postanu svesni svojih mogućnosti, kao i da poslušaju savete stručnjaka o ispravnoj ishrani kako bi bar pokušali da se zaštite od ozbiljnijih posledica“, rekao je doktor Til, autor studije o uzrocima zamora.

Pročitajte i  Ovo je najbolji način da pobedite visok holesterol
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *