3 opasnosti koje tehnologija uvodi u naše živote - Men`s Health

3 opasnosti koje tehnologija uvodi u naše živote

Ukoliko ste 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji – dakle, u svakom trenutku svog života, za kompjuterom, s mobilnim telefonom ili tablet računarom u ruci, izlažete svoje oči velikom riziku. Uz njih, ugroženi su i vaš san, a istraživanja već decenijama pokazuju da, putem zračenja, tehnologija povećava i rizik za nastanak kancera.

Koliko puta vam se dogodilo da, nakon napornog dana u kancelariji, koji ste u celosti proveli radeći na kompjuteru, pri povratku s posla sve vreme gledate u ekran svog mobilnog telefona, a potom veče provedete uz monitor kompjutera ili televizor?

Naravno, to vam omogućava laku zabavu, bez previše naprezanja, ali to što ne trčite i ne bavite se nekim sportom ne znači da se vaše telone umara. Dr Dejvid Grinfild, direktor Centra za zavisnost od Interneta i Tehnologije, podseća da vas to što ste neprestano dostupni čini manje produktivnima i izlaže većem stresu.

„Nikada niste opušteni i okrenuti sebi jer ste čitavog dana uz neki uređaj“, objasnio je dr Grinfild.

OPASNOST: ANKSIOZNOST I ZAVISNOST
Nomofobija, strah od odvajanja od mobilnog telefona, predstavlja rastući psihički problem modernog društva. Ipak, dr grinfild ističe da anksioznost nije samo u glavama ljudi koji su zavisni od tehnoloških sprava.

Nedavno sprovedena anketa, u kojoj je učestvovalo 496 studenata, pokazala je da su ljudi koji većinu svog vremena provode uz mobilni telefon anksiozniji i nezadovoljni svojim životom, u poređenju sa onima koji telefon koriste manje.

Druga anketa pokazala je da, kada ne mogu da pronađu svoj mobilni telefon, čak 73 procenata ljudi paniči, dok se 14 odsto oseća očajno.

KAKO SE ODVIĆI?
Jedan od najboljih načina da prevaziđete osećaj anksioznosti ili zavisnost od određenih aparata jeste da se suočite s njim. Odvojte se od svog omiljenog uređaja, makar samo u jednoj sferi. Dr Grinfild preporučuje da napravilu listu stvari za koje nećete koristiti mobilni telefon – recimo, za poruke, društvene mreže i fotografisanje. Počnite tako što ćete korisiti telefon samo za razgovor, za šta je prvobitno i bi namenjen.

Pročitajte i  Kako da poboljšate stanje duha i tela

Takođe, stručnjaci savetuju da se više posvetite svom društvenom životu. Ono pravom – s društvom uz kaficu, s devojkom u bioskopu, s muškim prijateljima na utakmici. Ne na Fejsbuku.

OPASNOST: FIZIČKA NEAKTIVNOST
Koliko je potrebno da se otkuca jedan „tvit“ ili status na Fejsbuku? Verovatno ne koliko i trening, smatraju mnogi. Ipak, jedno istraživanje u kojem je učestvovalo 49 studenata pokazalo je oni učesnici koji najviše koriste tehnologiju beleže najlošije rezultate na fizičkim testiranjima.

„Što više koristite telefon, bićete u lošijoj formi“, rekao je autor ovog istraživanja Endru Lep.

KAKO SE AKTIVIRATI?
Jednostavno: izađite napolje. Vozite bicikl, trčite, igrajte fudbal, košarku, tenis… Zabavljajte se s prijateljima i pokušajte da svakog dana makar trideset minuta odvojite za svoje telo i ovakav vid opuštanja.

OPASNOST: NESANICA
Čak i ako je isključen, ukoliko se telefon nalazi u blizini vašeg jastuka, može vam poremetiti san. Svaka emisija svetlosti – iz laptopa, kompjutera ili tableta će vam, takođe, s lakoćom smanjiti oslobađanje melatonina, zahvaljjuući kom uspevamo da utonemo u san.

Štaviše, istraživanjem iz 2011. godine utvrđeno je da je, od 1500 učesnika istraživanja koji su imali poremećaj sna, čak 95 odsto koristilo neku vrstu elektronske naprave pre odlaska u krevet.

KAKO ZASPATI?
Ostavite telefon u sobi u kojoj ne spavate. Ukoliko je vama, kao i mnogima koji ne mogu da se odvoje od ove naprave, izgovor to što vas alarm na telefonu budi za odlazak na posao, nabavite sat s alarmom koji se može pronaći po veoma niskoj ceni.

A cena za kvalitetan san i odmor nikada nije previsoka.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *