Kako se izboriti sa hladnoćom i njenim posledicama - Men`s Health

Kako se izboriti sa hladnoćom i njenim posledicama

Idete na zimovanje, ili i tokom zimskih dana želite da trenirate? Ili jednostavno imate slabiji imuni sistem te ste skloniji prehladama? Pogledajte potencijalne rizike i način da se zaštitite od njihovih posledica…

UTICAJ NA MOZAK
Na temperaturama koje izazivaju hipotermiju, odnosno snižavaju temperaturu organizma ispod 25 stepeni celzijusa, pored tela i vaša moć rasuđivanja kao i sposobnosti koordinisanja takođe ispaštaju. Tačna temperatura i vreme zavise od velikog broja faktora, uključujući visinu, težinu, kao i procenat masti u organizmu.

Ali neki prosek predstavlja – 40 stepeni, gde bi organizam moga oda preživi maksimalno pet i po časova, normalno obučen.

Šta da uradite?
Obucite se slojevito. Umesto jednog težeg kaputa, obucite dva tri lakša džempera, pa preko jaknu. Ne zaboravite rukavice, kapu, kao i adekvatnu obuću: Naložene čizme najbolje su rešenje za ovakve hladnoće.

SKLONIJI STE POVREDAMA
Promrzline nisu jedina opasnost tokom hladnih dana. Suženi krvni sudovi lošije rade, tako da se sporije zagrevaju. Upravo to povećava rizik od uganuća, istegnutih mišića i drugih sličnih povreda. Što je temperatura niža, šanse su veće.

Šta da uradite?
Najbolje je da svaki dan počnete laganim zagrevanjem, poput džoginga i jednostavnih vežbi, sve dok ne krenete da se znojite. Zatim pređite na konkretan trening, skijanje ili treću aktivnost. Ono što je zaista bitno jeste da znate da u slučaju da temperatura pređe – 40 stepeni najbolje je vežbati u prostoriji i ne izlagati se nepotrebno tolikoj hladnoći.

BAKCILI I VIRUSI SE TAKOĐE LEDE
Da, hladnoća zapravo ne izaziva prehladu. Zapravo, ekstremno niske temperature predstavljaju neki vid zaštite od virusa i bakterija, jer se bakcili koji se nalaze u nosu zalede zajedno sa nosnim sekretom.

Pročitajte i  Želite li instant priliv energije? Pokušajte ovo!

Ali ipak postoji nekoliko drugih faktora koji mogu da povećaju rizik od prehlade tokom hladnih dana. Virusi se lakše šire u suvom vazduhu, kakav je inače unutar prostorija tokom zime. Takođe imuni sistem radi slabije tokom zimskih dana.

Šta da uradite?
Jednostavno, održavajte higijenu redovno. Često perite ruke, ne budite u blizini bolesnih ljudi, utoplite se.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *