Životne navike za zdrav um i telo - Men`s Health

Životne navike za zdrav um i telo

Ne postoje još zvanični dokumentovani podaci koji pokazuju u kojoj meri različiti faktori iz okruženja utiču na naš mozak, ali postoji nekoliko dobrih koraka koji će vam pomoći da se okružite stvarima dobrim za stanje vašeg uma i tela.

HARMONIJA UZ ZVUKE I SVETLOST
Buka ima loš uticaj na vaš um i telo, ali harmonični zvuci utiču na pozitivan način. Dajte sve od sebe da eliminišete loše zvuke i okružite se onim dobrim. Pustite muziku koju volite i uživajte.

Svetlost ima fantastičan efekat na um i telo. Prirodna sunčeva svetlost je naravno najbolji izvor. Ona sadrži dugu zrakova koji utiči na proizvodnju hormona, metabolizam i biološki sat. Bez nje imuni sistem je slab, i mnogi ljudi upadaju u depresiju. Kada god je moguće izađite na svetlost dana, bar na pola sata!

POVEŽITE SE SA PRIRODOM
Studija objavljena 2008. godine testirala je memoriju i pažnju pre i posle šetnje.

Jedna grupa šetala je u prirodnom okruženju, dok je druga prolazila kroz grad. Istraživači su otkrili da je prva grupa uradila test za oko 20 procenata bolje nego pre šetnje, dok druga grupa nije pokazala nikakav napredak.

OSVEŽITE UM ČISTIM VAZDUHOM
Pored prijatnih zvukova i prirodne svetlosti, svež vazduh je još jedan faktor za dugoročno zdravlje vašeg uma i tela. Ne možemo mnogo da utičemo na kvalitet vazduha van doma, ali svakako možemo u njemu.

Zdrave kućne biljke služe kao sjajan osveživač, ali ako živite u okruženju sa mnogo prašine, polena i zagađivača, potrebno vam je više od njih.

Postavite osveživač vazduha i pronađite miris koji vam odgovara.

NEGUJTE ZDRAVU VEZU
Negovanje zdrave veze je jedna od najbitnijih stavki za zdravlje uma što ste stariji. Mnoge studije dokazale su važnost aktivne socijalne interakcije za zdravo starenje.

Pročitajte i  Šta izostanak „jutarnjeg šatora“ može da otkrije o vašem zdravlju?

Jedna od njih uradila je ispitivanje na uzorku od 2 hiljade osoba tokom četiri godine. Od njih je bilo traženo da odrede stepen živost njihovog socijalnog života. Rezultati su pokazali da osobe sa aktivnijim društvenim životom imaju manje šanse da postanu dementne kasnije u starosti.

Razlog leži u tome što pozitivna socijalna interakcija eliminiše opadanje kognitivnih funkcija tako što jača imuni sistem.

Kao zaključak možemo samo da kažemo ako se socijalna interakcija i dodiri smatraju odličnim za zdravlje uma, šta tek seks radi!

Redovan seksualni život podmlađuje organizam i produžava život, imajte to na umu! Uz to veoma je bitno da negujete svoju seksualnost, a to ćete najlakše postići redovnim vežbama, ili fitnesom. Jer kada ste zadovoljni svojim telom, osećate se seksi i podstičete ostale stavke da se odvijaju kako i treba. Jednostavno, domino efekat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *