Igrice za poboljšanje funkcija mozga - Men`s Health

Igrice za poboljšanje funkcija mozga

PREGLED
Savremena medicina ima tendenciju da pregleda zdravstveni sistem čoveka pomoću analiza holesterola, krvnog pritiska, srčane frekvencije i drugih. Sa vašim mozgom to nije tako jednostavno. Ne postoji metod za merenje količine sivih materija. Naučnici mogu pogledati unutar mozga, ali ni to što oni vide nije uvek lepo. Starosni moždani plakovi mogu da igraju ulogu u nastajanju Alchajmerove bolesti, i mogu da počnu sa svojim formiranjem još u 40.godinama starosti.Neurološka istraživanja otkrila su da će dijagnoza Alchajmerove bolesti biti trostruko veća do 2050.godine. Ne brinite, mi vam nudimo savete uz pomoć kojih možete vežbati svoj mozak.

POPRAVITE MEMORIJU
U istraživanju je otkriveno da osobe koje praktikuju da u svakom trenutku budu sabrani i svesni, za dve nedelje pokazuju poboljšanje memorije.

Želite li da pokušate? Pronađite program koji vas uči sabranosti i smanjenju stresa, ili uzmite časove joge.

SIFON PROTIV STRESA
Stres može da poveća nivo kortizola u telu, što utiče na pamćenje, učenje i proizvodnju neurotransmitera. Meditacija je jedan od dokazanih načina da se olakša anksioznost, a to je lakše nego što mislite. Zaboravite mantre, samo sedite mirno i pokušajte da osetite malo mira.

VISOK KRVNI PRITISAK
Ako je vaš sistolni krvni pritisak povišen kada ste mlađi, veće su šanse da izgubite sive materije u ključnim oblastima života, kažu naučnici. Hronično visok krvni pritisak (iznad 120/80mmHg) lišava mozak krvi i hranljivih materija. Vodite računa o svom krvnom pritisku i proveravajte ga redovno.

VEČERAJTE SA VINOM
Pijte čašu crnog vina svaki dan, po mogućstvu Merlot. Ovaj tip vina ima najviše rasveratrola i antioksidanata koji štite neurone od oštećenja.

Tamna čokolada takođe ima dosta resveratrola. Ako vam ona više prija od vina, upotrebljavajte nju.

VEČITI UČENICI
Prijavite se za besplatan onlajn kurs ili pohađajte neki na fakultetu. U istraživanjima nemačkih naučnika, ljudi koji su provodili više vremena na stimulisanju moždanih aktivnosti, smanjuju rizik od Alchajmerove bolesti i blaga kognitivna oštećenja od 62%, u poređenju sa ljudima koji su proveli manje vremena na ovim aktivnostima.

Pročitajte i  Pospani posle obroka: Evo šta nam se dešava u organizmu

PRESKOČITE GRANICE
Pomozite rastu novih moždanih veza. Ne možete da pevate lepo? Nastavite da pokušavate. Niste dobri u šahu? Izazovite protivnika.

“Kako postajemo stariji, skloni smo da radimo stvari za koje smo sigurni da radimo dobro. Ali, morate da izađete iz te zone udobnosti da biste unapredili vaše kognitivne ivice”, kažu naučnici.

HRANITE NEURONE
Samo 15 do 20 minuta dnevnog kardio treninga smanjujemo rizik od Alchajmera, kaže doktor Mali, koautor programa za prevenciju Alchajmerove bolesti. Povećan protok krvi pomaže moždanim ćelijama da komuniciraju bolje. Treninzi snage mogu dati dodatni podsticaj.

POSTANITE LJUBITELJ RIBE
Omega 3 masne kiseline iz ribe, ili iz ribljeg ulja kao suplementa, pomažu u formiranju mijelinske korice vašeg mozga. Te ’’žice’’ su bitan faktor u Alchajmerovoj i Parkinsonovoj bolesti, kaže Džordž Bartzokis, profesor neurologije.

LOPATOM U SALATU
Antioksidanti iz voća i povrća štite mozak od habanja i starenja. 40-godišnji momak treba da konzumira najmanje 2 šolje voća i 3 šolje povrća dnevno, kažu naučnici.

ČUVAJTE SE MASTI NA STOMAKU
Muškarci koji u 40-im svoje masne naslage najviše pakuju u abdominalnom delu, imaju veću verovatnoću da razviju demenciju kasnije. Masne ćelije povećavaju zapaljenje u celom telu i mozgu. Trening sa tegovima, tri dana nedeljno, mogu biti najbolji način da se viscelarne masti tope.

MASLINOVO ULJE
Naučite da volite maslinovo ulje. U studiju iz Španije, muškarci koji su jeli oko 4 kašike maslinovog ulja dnevno, pokazali su bolje shvatanje jezika, veću pažnju i apstraktno mišljenje od onih sa niskim nivoom tih masti. Njeni antioksidanti (Italijansko maslinovo ulje ima najviše), mogu smanjiti upalu mozga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *