Loše navike kojih se što pre treba rešiti - Men`s Health

Loše navike kojih se što pre treba rešiti

NE GREŠITE ZBOG DRUŠTVA
Redovni pušači u sebi nose hemikalije koje su u organizmu aktivne 24 sata, dok osobe koje povremeno zapale cigaretu imaju prekidač koji se pali samo kada se nađu u određenoj okolini ili društvu.
” Najveći podsticaj na greh daje vam društvo u kom se puši ili pije”, tvrdi dr Mišel Fore, direktor centra za istraživanje o duvanu u Viskonsinu.
U stresnim situacijama cigareta vas može smiriti jer deset minuta nakon što ste ugasili cigaretu, vaš mozak ispušta dopaminski talas od kojih ćete se osećati opušteno I srećno.

Zašto je ovo loše?
Čak I ako popušite nekoliko cigareta nedeljno, nemojte se zavaravati da to ne šteti. Da, I tako se trujete.
“Ne postoji granica izlaganja duvanskom dimu do koje biste bili sigurni da vam neće štetiti”, kaže doktor Ričard Hurt, direktor centra za zavisnost o nikotinu klinike Majo.

Ako popušite I samo jednu cigaretu u toku dana, ona će odmah oštetiti zid krvnih sudova. To oštećenje može uzrokovati srčane bolesti I stvaranje krvnog ugruška, a postoji I velika opasnost da postanete zavisni od nikotina. Istraživanja kažu da četvrtina povremenih pušača nakon nekog vremena postanu zavisnici.

Kako se rešiti loše navike?Ako niste karakter da biste istog trenutka jednostavno bacili cigarete u kantu za smeće, pronađite određene zamene. Jedna od zamena za ove otrovne štapiće je da kada pijete piće uvek uzmite slamčicu koju ćete vrteti među prstima. Uvek imajte sa sobom nikotinske žvake Ili bombone koje mogu oponašati dejstvo nikotina iz cigareta.

SVAKO VEČE PROVODITE ISPRED TV-a
Ako jednom ili dva puta nedeljno dođete kući sa posla I zavalite se ispred TV-a sa grickalicama u rukama je ok. Ali sta ćemo ako to radite svakog dana?
“Ljudi koji su izloženi velikom količinom stresa I nemaju puno prijatelja, skloni su da se izoluju nakon svojih dnevnih obaveza”, kaže psiholog Leonard Jason I dodaje da im takvo ponašanje vrlo brzo pređe u naviku.

Zašto je ovo loše?
Ako se svako veče zalepite za kauč, to će loše uticati na vaše telo I mozak. Ljudi koji provode toliko vremena ispred TV-a, konzumiraju čak 71% više hrane, što znači da je mogućnost da takve osobe imaju višak kilograma čak 97%, pokazalo je istraživanje sprovedeno 2007.godine u Belgiji.
Naučnici su još otkrili I da više od 80minuta dnevno provedeno ispred TV-a predstavlja rizik od nastajanja Alcajmerove bolesti za 30% više.

Kako se rešiti loše navike?
“Snimite omiljene emisije I gledajte ih kasnije”, predlaže dr Jason.
Preskočite reklame I tako ćete moći da skratite izležavanje na kauču za pola sata. Najmanje tri puta nedeljno isplanirajte aktivnosti nakon posla u kojima ćete obavezno pridružiti i druge osobe, npr idite sa prijateljima na večeru ili se uključite u neki sportski klub.

SVAKOG JUTRA POPIJETE BAR PO JEDNU KAFU
Kada je piće u pitanju poznato je da je ljudski organizam sklon porocima. Vrlo lako može da stvori naviku koja će trajati ceo život, a može vas kazniti ako tu naviku preskočite samo jedan dan. To se može odnositi na napitke koji sadrže kofein. Kada kofeinski zavisnik ne dobije svoju dnevnu dozu, povećava se protok krvi u mozgu I izaziva glavobolju, umor I mrzovoljnost.

Zašto je to loše?
Stalan dotok kofeina može vam ozbiljno uticati na nerve.
“Zbog velikog dnevng unosa kofeina, ruke mogu da počnu da vam se tresu I možete postati anksiozni”, kaže doktor Rasel Kast koji se bavi istraživanjem o konzumiranju kofeina.
Istraživanje iz 2007.godine na medicinskom fakultetu u Dortmundu, pokazalo je da se kod ljudi koji popiju po 400mg kofeina na dan (oko četiri čaše po 200ml) su za nedelju dana za 35% smanjili osetljivost na inzulin, što povećava rizik nastajanja dijabetesa.

Pročitajte i  Kafom protiv raka prostate

Kako se rešiti loše navike?
Nekoliko dana vodite dnevnik ishrane i tako ćete moći da primetite šta ste sve konzumirali što sadrži kofein u sebi. Saberite sve I izračunajte koliko ste mligrama konzumirali, a zatim smanjite unos kofeina za 10%. To znači da ćete umesto boce pića od 0.33ml kupovati piće od 0.25ml, ili da ćete kafu bez kofeina mešati sa običnom kafom. Svaki dan unos kofeina smanjujte za 10% I vaša potreba za kofeinom će polako nestajati, smanjiće se glavobolja I umor. Pored toga idite ranije u krevet I uvek pri ruci imajte analgetik, kao mere opreza.

KADA SE OD BUKE STVARAJU MUKE
Ova loša navika će polako da došeta do vas. Ako nekoliko puta slušate muziku preko slušalica glasnije, vaše uši će se navići na jak zvuk. Kada vam ta jačina pređe u normalu, sve više ćete pojačavati zvuk na plejeru.
“Moguće je da se brzo priviknete na sve glasnije I glasnije zvukove, a da toga niste ni svesni”, kaže Robert Fifer, doktor audiologije I govorno – jezične patologije.

Zašto je to loše?
Ako preko slušalica pustite muziku najglasnije i tako slušate, možete trajno oštetiti
Sluh jer nema odbrambeni mehanizam protiv glasne muzike. Iako nećete osećati bol (osim ako zvuk ne pređe 120 decibela), šteta će nastupiti mnogo pre. Nakon ovoga može nastati I pojava poznata kao tinitus – stalna zvonjava u ušima.

Kako se rešiti loše navIke?
Morate navići mozak da percipira tihe zvuke I da automotski raspoznaje sve zvuke u pozadini.
Počnite da utišavate zvuk plejera toliko da možete čuti govor ljudi oko sebe, a da ne moraju da se deru.
“Ako sebe prisilite da slušate muziku sasvim tiho, vaš će mozak prihvatiti tu jačinu zvuka kao sasvim normalnu, i to već za nedelju dana”, kaže Katarina Palmer, doktorka na odeljenju za audiologiju u Pitsburgu.
Osim toga, možete nabaviti slušalice koje smanjuju jačinu zvuka vašeg plejera na maksimalno 20 decibela.

PRIČANJE TELEFONOM I KUCANJE PORUKA U TOKU VOŽNJE
Iako znamo da je ta kombinacija jako opasna, pretpostavljamo da nam se ništa neće dogoditi I nastavljamo da radimo to.
“Ako to jednom uradite I ništa vam se ne dogodi, pomislićete da je to ok. Ako to još ponovite I nekoliko puta na isti način, imaćete osećaj da ste neranjivi” kaže doktor Peters.

Zašto je to loše?
U stvarnosti to je mnogo ozbiljna stvar jer ta glupava navika može biti smrtonosna. Čak I ako razgovaramo hands-free, vreme reakcije vozača smanjiće se za 20%, pokazalo je istraživanje sprovedeno u Francuskoj.

Kako se rešiti ove loše navike?
Najjednostavnije rešenje je da isključite zvonu na telefonu pre nego što uđete u automobil. Pošto mnogi to zaborave, onda se nemojte javljati, ma koliko telefon zvonio. Kad god čujete zvuk zvona, pomislite na to da možete da se akucate u drugi automobil I da izazovete smrtne posledice I nećete imati želju da se javite. Ako pak morate da se odazovete, zaustavite automobil sa strane, obavite razgovor I nastavite vožnju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *