6 zabavnih načina da pomognete svom srcu - Men`s Health

6 zabavnih načina da pomognete svom srcu

Pritisak u Srbiji je previsok. Razna istraživanja su pokazala da skoro jedan od četiri muškarca između 35 i 44 godine ima hipertenziju, kao i 12% muškaraca između 20 i 34. Toliko je loša situacija, da odgovorne institucije promovišu izbacivanje soli iz ishrane, jer ovaj začin može da izazove zadržavanje vode u krvi, a to podiže pritisak. Ovo vas izlaže većem riziku od srčanog udara, šloga, čak i riziku od erektivne disfunkcije. Ali natrijum nije jedini krivac. Pušenje, prekomerno konzumiranje alkohola, neaktivnost i loš izbor hrane takođe mogu učine da vam aretrije pucaju po šavovima. A najgore je što nećete znati šta vas je snašlo. „Ljudi uglavnom ne obraćaju pažnju na krvni pritisak dok ne dođu u poznije godine,“ kaže nefrolog Džordž Bakris, predsednik američkog društva hipertenzičara. „Ali ne osećate simptome dok ne bude zaista visok.“

Ima i dobrih vesti: ne morate se ograničavati da biste održavali nivo pritiska u bezbednim granicama. Poslušajte savete naših stručnjaka i pronađite svoj savršen – i savršeno zabavan ventil za smanjivanje pritiska.

SVRATITE DO RADNJE SA SLATKIŠIMA
Možete umnogome da smanjite pritisak svakodnevnim konzumiranjem crne čokolade. U jednoj italijanskoj studiji iz 2008. godine, ljudi su uspeli da urade upravo to, i to samo konzumiranjem 100 gr crne čokolade tokom 15 dana. Sistolni pritisak (to je onaj gornji broj) je spušten za 4.5 podeoka , a dijastolni (donji broj) za  4.2 podeoka, i to zahvaljujući flavonoidima – antioksidansima koji se nalaze u crnoj čokoladi. Ovakvo poboljšanje bi moglo da smanji rizik od kardiovaskularnih oboljenja za 20% tokom 5 godina.

Važno je da jedete pravu crnu čokoladu. Tamnije čokolade sadrže više antioksidanasa i manje šećera koji bi mogao da ima kontraefekat blagodetnim svojstvima crne čokolade. Birajte čokoladu sa najmanje 65% kakaa.

ODVEDITE JE U KREVET
Upražnjavajte seks dva ili više puta nedeljno. Muškarci koji imaju redovne seksualne odnose imaju 65% manje šanse da obole od kardiovaskulrnih bolesti, u poređenju sa onima koji to rade jednom mesečno ili ređe. U studiji iz 2006, sprovedenoj na jednom univerzitetu u Škotskoj, ljudi koji su imali seks minimum jednom u dve nedelje imali su bolji krvni pritisak od onih koji nisu bili seksualno aktivni, a njihovi krvni sudovi su bolje podnosili stres.

Obavljanje ovih aktivnosti „solo“ vam neće pomoći. Dok stručnjaci još uvek istražuju zašto je vaginalni odnos mnogo bolji od ostalih vrsta stimulacije, neki veruju da se radi o intmnosti. Oksitocin, hormon koji je u vezi sa intimnošću i smanjenjem stresa, oslobađa se tokom seksa, a naročito tokom orgazma. Odnos je intimniji od ostalih igrarija, a to doprinosi efikasnijem oslobađanju oksitocina, ističe dr.Stjuart Brodi, autor studije. Seks može takođe biti odličan trening, jer u krevetu možete da sagorite do 60 kalorija svakih pola sata. Možete povećati potrošnju kalorija: pokažite joj menshealth.com/sexpositionmaster, i uvrstite atletske akrobacije u svoj repertoar.

SLUŠAJTE MUZIKU
Muzika je savršena alatka za opuštanje arterija. Studija sprovedena u Italiji 2008. je pokazala da trideset minuta „ritmički homogene“ muzike (to je muzika sa ustaljenim ritmom) svaki dan u kombinaciji sa vežbama disanja, može za tri meseca sniziti sistolni pritisak za 4 podeoka. Disanje sa odnosom udaha i izdaha 1 prema 2, uz laganu muziku, opušta krvne sudove, ističe Rendal Zusman, direktor odeljenja za hipertenziju u opštoj bolnici Masačusets.

Pročitajte i  Naspavajte se pre izlaska

Caka je u tome da se pogodi prava vrsta muzike, kaže dr.Majkl Miler, koautor druge studije na istu temu iz 2008. Ta studija je pokazala da kada su ljudi opušteni i mirno dišu dok slušaju muziku koja im prija – bilo da je to Mocart ili Maroon 5 – krvni sudovi se šire i do 26%. Kod onih koji su slušali muziku od koje su bili napeti, suzili su se i do 6%. Emotivna povezanost sa muzikom bi mogla biti ključna za niži pritisak, kaže dr.Miler.

NAGARITE KONZOLU ZA VIDEO-IGRE
Ispaljivanje 23.000 okvira municije u vanzemaljce bi trebalo da učini čuda za vaš stres i posledično, za pritisak. Ali na žalost, treba da ustanete sa kreveta da bi ovo bilo efikasno. Američko udruženje za srce je u maju i oficijalno odobrilo Nintendo Wii Fit Plus i Wii Sports Resort igrice koje je zasnivaju na senzorima pokreta, i preporučuje ih kao legitiman način za održavanje kondicije.

Timoti Čerč, predsednik tog udruženja, kaže da je igranje određenih Wii igara kao što su boks i džoging podjednako dobro kao odlazak u teretanu – dokle god igrate makar umerenim intenzitetom najmanje 150 minuta nedeljno. Ovo će vam sniziti sistolni pritisak za 2 do 5 podeoka. „Određene aktivnosti uz Wii Fit mogu da se računaju kao vaših 30 minuta svakodnevne aktivnosti,“ kaže on, „Bićete gola voda.“

NAZDRAVITE SVOM ZDRAVLJU
Danski istraživači koji su analizirali podatke sakupljene na uzorku od 75.000 muškaraca ustanovili su da muškarci koji popiju dva pića dnevno imaju 31% manje šanse da obole od šrčanih oboljenja. Razlog tome je činjenica da alkohol, u umerenim količinama, širi arterije, a to snižava krvni pritisak. Ali nemojte konzumirati više od dve čašice – to će vam povisiti pritisak. Naučnici još uvek ne znaju zašto, ali dr. Zusman smatra da je to zbog štetnog dejstva koje alkohol ima na ostale faktore za regulisanje pritiska. Ograničite dnevni unos na dva piva od 0,33 l, dve čaše vina od 140 ml, ili dva žestoka pića od 40 ml.

SMEJTE SE
Bilo da se valjate od smeha ili smejete na glas, činite dobro svojim arterijama. Studija sprovedena na Univerzitetu Merilend 2006.godine je pokazala da se krvni sudovi šire i do 22% dok se smejete uz neku komediju. Fizički čin smejanja uzrokuje širenje tkiva koje oblaže krvni sud iznutra, a to podstiče krvotok i smanjuje pritisak, kaže dr. Miler. „Koristi su slične onima koje biste imali od aerobnih aktivnosti, ali bez pratećih bolova,“kaže on.

Treba da se smejete najmanje 15 minuta dnevno da biste osetili efekat. Mlak osmeh reda radi nije dovoljan – treba da se smejete istinski, iz stomaka, da biste optimalno uticali na pritisak. Ako vam humor sa interneta nije dovoljan, otvorite album sa slikama iz srednje škole. To je obično dovoljno za smeh.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *