Otarasite se bola - Men`s Health

Otarasite se bola

Bol vas obaveštava da imate probleme sa zdravljem. Ali ponekad bol ne nestaji ni nakon što vam “prenese poruku”. Kada bol prestane da bude koristan, počinje da oštećuje organizam. Bol utiče na sve, od raspoloženja, pa do ukupnog kvaliteta života. Uz savete koji slede, naučićete da bol držite pod kontrolom, a ne da mu robujete.

OPEKOTINE OD VRELE HRANE
Nastanak:  Tkivo nepca i jezika je veoma osetljivo i podložno bolnim opekotinama od neočekivano vrele hrane ili pića.
Zaustavite bol: Sisajte kocku leda – to će istovremeno delovati kao anestezija, ali i sprečiti oticanje ozleđenog mesta.
Još boli? Nakon jela, isperite usta rastvorom napravljenim od 1/8 kašičice soli i 250 ml vode. To će dezinfikovati usnu duplju, ali pazite da ne progutate!
Sprečite bol: Pazite se hrane koja izlazi iz mikrotalasne, koja spolja može da bude pristojno topla, dok je unutra neočekivano vrela. Ostavite hranu iz mikrotalasne u svakom slučaju da odstoji par minuta, pre nego što počnete da je jedete.

BOL U PETI (PLANTAR FASCILITIS)
Nastanak: Tkivo koje se prostire ispod svoda vašeg stopala je zapaljeno od previše udaraca prilikom trčanja na tredmilu ili po betonu.
Zaustavite bol: Prestanite sa kardio vežbama dok bol ne popusti. Ako se nakon pauze ponovo javi, uzmite brufen i trljajte petu kockicama leda oko 15 do 20 minuta. Opuštanje stopala takođe može da pomogne. Muškarci koji imaju ove probleme obično imaju izražene mišiće potokolenice, kao i krutu Ahilovu tetivu. Ako ste vi ovaj slučaj, pokušajte da relaksirate stopalo tako što ćete svakim stopalom rolati tenisku lopticu po 15 minuta, više puta dnevno.
Još boli? Idite kod ortopeda koji će vam najverovatnije prepisati nošenje noćne proteze.
Sprečite bol: Ne podešavajte tredmil na nagib. Trčanje uzbrdo opterećuje stopalo. Takođe, kupite patike koje snažno podržavaju stopalo i odgovaraju strukturi tabana, tako da ga oslobađaju pritiska (naša preporuka su patike Asics “Gel-Evolution 4”.)

KISELINA U STOMAKU
Nastanak: Želudačna kiselina se izliva nagore u vaš jednjak, izazivajući pritom osećaj jakog pečenja u predelu stomaka, ispod vrha grudne kosti.
Zaustavite bol:  Potražite u apoteci neki od preparata za regulisanje kiseline u stomaku ili žvaćite žvaku bez šećera. Studija objavljena u američkom časopisu “Journal of Dental Research” kaže da 30-ominutno žvakanje žvake nakon masnog obroka smanjuje podizanje želudačne kiseline, tako što ona biva potisnuta od povećane količine pljuvačke koja se luči tokom žvakanja.
Još boli? Moguće je da patite od refluksa želudačne kiseline (GERD). Ako je pečenje učestalo, obavezno posetite lekara, jer ovo oboljenje može izazvati rak jednjaka.
Sprečite bol: Naterajte noću želudačnu kiselinu da se bori sa silom Zemljine teže, tako što ćete spavati na uzdignutom uglavlju, a ako ne volite velike jastuke, onda jednostavno poturite drvene pločice debljine oko 5 cm ispod nogu kreveta, na strani na kojoj ležite glavom. Takođe, ako ste pušač, ovo je još jedan od razloga da prestanete. Nikotin utiče na opuštanje mišića koji sprečava podizanje kiseline iz želuca u jednjak i koji se normalno otvara samo kako bi propustio hranu. Kada ovaj mišić oslabi od nikotina, stomačna kiselina ga nadvladava i penje se nagore, iz želuca u jednjak.

HEMOROIDI
Nastanak: Vene oko čmara su otekle i zapaljene, što prouzrokuje bol.
Zaustvaite bol: Namažite se nekom lekovitom mašću koja skuplja krvne sudove, ujutro, uveče i posle svake stolice. Potapanje obolelog mesta u kadu sa vrućom vodom, na oko 15 do 20 minuta, više puta dnevno, može da smanji bolno oticanje.
Još boli? Ako bol traje duže od 2 nedelje, moguće je da vam je operacija jedino rešenje.
Sprečite bol: Jedite najmanje 25 grama vlakana i pijte bar 8 čaša vode dnevno.

BOL U ZGLOBU ŠAKE (SINDROM KARPALNOG KANALA)
Nastanak: Nerv koji ide od vaše podlaktice do zgloba šake je pritisnut ili zapaljen, zbog ligamentima gusto popunjenog i uzanog prostora zgloba šake.
Zaustavite bol: Bacite se na joga-prostirku! Naime, prema istraživanju časopisa Američke asocijacije lekara, utvrđeno je da odlazak na jogu dva puta nedeljno već za 8 nedelja ublažava bol i pojačava snagu hvata, koja vam je potrebna za vežbe u teretani. Takođe, možete se obratiti ortopedu, koji će vam dati protezu za zglob, koju možete da nosite dok spavate, radite na kompjuteru ili vozite kola. Proteza održava zglob u neutralnom položaju i sprečava dalje pritiskanje nerva.
Još boli? Tražite od lekara uput za ortopeda, koji može da vam ubrizga kortikosteroide u zglob i tako smanji zapaljenje i bol, ili da reši problem hirurškim putem.
Sprečite bol: Podesite tastaturu tako da vam pri kucanju šake ne budu previše savijene ni napred ni nazad, već da tokom rada budu u što prirodnijem položaju.

OPEKOTINE OD SUNCA
Nastanak: Ultraljubičasti zraci oštećuju ćelije kože i iritiraju nerve. Telo vam javlja da nešto nije u redu, tako što mesto izloženo suncu postaje crveno. Boli vas tako da ćete se sledeći put setiti da se namažete kremom sa zaštitnim faktorom.
Zaustavite bol: Da biste smanjili zapaljenje, uzmite brufen i obložite mesto mokrom tkaninom. Dobro se natapkajte kremom, recimo Neutrogena Skin Aid;  ili nekom drugom kremom koja sadrži glicerin. Da biste još bolje rashladili mesto, stavite kremu kojom se mažete na kratko u zamrzivač.
Još boli? Uzimajte 900 mikrograma vitamina A i 15 miligrama vitamina E svaki dan, dve nedelje nakon što ste se “tostirali”. Opekotine od sunca oslobađaju slobodne radikale, a ova dva vitamina pomažu u njihovom uništavanju.
Sprečite bol: Mažite se tokom sunčanja i čitajte pažljivo uputstva na pakovanju lekova koje možda koristite. Ima puno lekova koji oslabljuju prirodnu otpornost organizma na UV zračenje.

Pročitajte i  Oslobodite se bola u kičmi

MIGRNOZNE GLAVOBOLJE
Nastanak: Promene u hemiji mozga aktiviraju neuropeptide koji napadaju moždane ovojnice, što dovodi do upale i pojačanog dotoka krvi. Rezultat je probadajuća i pulsirajuća glavobolja koja traje satima, pa čak i danima.
Zaustavite bol: Za blaže i srednje jake migrene koristite lekove sa kofeinom, koji pomaže da se brže apsorbuju ostale blagotvorne supastance iz leka. Vi, s druge strane, treba da usporite “ritam” i odmarate se. Ljudi s migrenom imaju mozak koji se lako uznemiri, tako da većina njih ima glavobolje nakon stresnih situacija. Ako na vrat na par minuta pritisnete kesu sa zamrznutim povrćem iz friza, to takođe nekad može da pomogne.  
Još boli? Ako je vaš slučaj migrene ozbiljno težak, obratite se lekaru da vam prepiše specifične lekove – triptane, koji su veoma efikasni, kada se uzimaju umereno.
Sprečite bol: Vodite dnevnik, kako biste uočili moguće činioce koji kod vas deluju kao “okidač” glavobolje. Dodajte ishrani 600 miligrama magnezijuma (postepeno—previše odjednom može da izazove proliv) i 400 miligrama riboflavina. Naučnici su povezali nizak nivo magnezijuma sa napadima migrene, a skoro kod 60 procenata pacijenata koji su uzimali svakodnevno riboflavin, tokom 3 meseca, migrena je počela da se pojavljuje dva puta ređe.

ZAPALJENJE TETIVE (TENDINTIS)
Nastanak: Tetiva, ili debela žila koja pričvršćuje mišić za kost može da se istroši, iritira i zapali, izazivajući tako bol, ili ograničenje pokreta na obolelom mestu: ramenu, laktu, Ahilovoj tetivi ili kolenu. Krivac su pokreti koje stalno ponavljate, najčešće tokom bavljenja sportom – tenisom, golfom, vožnjom bicikla… Često je uzrok i nepravilan položaj tela i loša tehnika tokom fizičke aktivnosti.
Zaustavite bol: Nedelju dana se odmarajte od aktivnosti koja vam je opteretila tetivu. Tokom tog vremena možete da ublažite bol nekim nesteroidnim antiinflamatornim lekom ili da trljate tetivu ledom 15 do 20 minuta, dva ili tri puta nedeljno, sve dok bol ne popusti.
Još boli? Posetite fizijatra ili sertifikovanog atletskog trenera.
Sprečite bol: Unakrsni trening pomaže smanjenju opterećenja uključenih mišića i tetiva. Bavite se plivanjem, vožnjom bicikla i dizanjem tegova, simultano sa po tetive zahtevnijim sportovima, poput tenisa ili trčanja. Važno je jedino da u dodatne sportske aktivnosti ne budu uključene tetive koje vam zadaju probleme. 

ZUBOBOLJA
Nastanak: Bakterije nastanjene u vašim zubnim naslagama goste se šećerima i drugim ugljenim hidratima iz hrane. Kiseli nusprodukt ove aktivnosti nagriza zubnu gleđ i nastaje šupljina kroz koju bakterije lako mogu da napadnu tkiva i nerve unutar zuba, izazivajući pritom bolnu reakciju.  
Zaustavite bol: Uzmite brufene da smanjite bol i zamolite stomatologa da vam da antibiotik, ako već ne može odmah da vas primi. Iako antibiotik neće izlečiti zubobolju, može da smanji infekciju desni i vilice, a time i bol. Preporučuje se i ispiranje toplom slanom vodom četiri do šest puta dnevno, kako bi se smanjio otok oko zapaljenog zuba.
Još boli? Kada zub počne jednom da boli, jedini izlaz je vađenje! Tužno, ali nažalost, tako je, jer je već prekasno za bilo kakve plombe i popravke.
Sprečite bol: Ograničite unos namirnica sa puno šećera, poput slatkiša ili zaslađenog muslija. Svako uzimanje ovakve hrane izaziva početak razaranja gleđi u roku od 20 minuta. Ako već morate da pijete sokove i koka-kolu, činite to na slamčicu, kako biste izbegli kontakt sa zubima. Da biste se otarasili zubnih naslaga, perite zube tri puta dnevno, koristite konac bar jednom dnevno, a povremeno tražite od stomatologa da vam uradi čišćenje kamenca.

BOL U KRSTIMA
Nastanak: Najčešći uzrok bola u krstima je istezanje mišića, koje dovodi do mikroskopskog pucanja tkiva. Posledica je oslobađanje hemikalija koje aktiviraju nervne završetke u napadnutoj regiji.  
Zaustavite bol: Uzmite brufen i zagrevajte mesto oko 15 do 20 minuta, nekoliko puta dnevno. Ali, ne preterujte sa odmaranjem, jer predugo ležanje u krevetu može samo da dovede do ukočenosti i smanjene feleksibilnosti, što samo dodatno pojačava bol. Smanjite, dakle, svoje aktivnosti, ali im se postepeno vraćajte, čim bol počne da popušta.
Još boli? Ako vam mirovanje nije pomoglo, možda je vreme da potražite fizikalnu terapiju, injekcije ili operaciju. Za sve ovo, obratite se lekaru.
Sprečite bol: Istežite se tek kada vam se mišići zagreju. Ako su vam tetive nezagrejane, one mogu da naglo povuku mišiće donjeg dela leđa, prouzrokujući bol.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *