5 saveta za zdrava pluća - Men`s Health

5 saveta za zdrava pluća

ALVEOLE
Alveole su male cevi u kojima se kiseonik dodaje u krv kroz veoma tanki membranu.

Kako da ih zaštitite?

Zaštitite ih aspirinom. Naučnici sa Harvarda otkrili su da oni koji uzimaju oko 325mg aspirina svaki drugi dan imaju oko 22 procenta manje šanse da obole od astme, koja direktno napada zidove alveola.

GRUDNI KOŠ
Grudni koš predstavlja zaštitni sloj koji obezbeđuje plućima da se šire bezbedno.

Kako da ga zaštitite?

Radite podizanje tegova, tako što ćete da se oslonite leđima na klupu a ruke sa tegovima da širite levo i desno od sebe, ili iznad glave, pa da ih zatim spajate u predelu grudi. Ova vežba formira mišiće u grudnom košu, i povećava prostor za vaša pluća.

DUŠNIK
Dušnik predstavlja cev koja vodi od usta do pluća. Svakim udahom vi unosite u organizam i polen, prašinu, viruse i toksine.

Kako da ih zaštitite?

Pijte više vode. Hidratacija održava vlažnom sluz disajnih puteva, što olakšava iskašljavanje.

BRONHIJE
Bronhije predstavljaju cevi koje idu do sredine pluća, nastale razdvajanjem dušnika na dva dela.

Kako da ih zaštitite?

Redovno menjajte i perite posteljinu. Prašina koja se tu skuplja može da zapuši bronhije, a studije su pokazale da redovno menjanje posteljine redukuje za oko 66 procenata izloženost ovim štetnim materijama.

DIJAFRAGMA
Dijafragma predstavlja skup mišića ispod pluća koji regulišu unos vazduha. Kada mozak pošalje signale plućima da prime vazduh, dijafragma se povlači na dole i tako im omogućava da se rašire. Zatim se vraća u prvobitan položaj kada dolazi do izdisaja.

Kako da ih zaštitite?

Radite trbušnjake. Stomačni mišići pomažu dijafragmi da se pomera, te što više ojačate mišiće to ćete imati više snage da raširite pluća.

Pročitajte i  Samoizolacija više nego karantin: Kako je uspešno preživeti?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *