Slobodno zadremajte - Men`s Health

Slobodno zadremajte

OPREMITE SE  
Postoji nešto što se na engleskom zove “power nap“ – a prevedeno na naš jezik označava dremku koja vas “diže iz mrtvih“. Možete odspavati dvadesetak minuta na najneobičnijim mestima – od radnog stola do kabine u muškom toaletu. Potreban vam je par slušalica i naočare za sunce. Tu je i “uspavljujuća kafica“. Sunite u grlo šolju kafe sa mlekom i zadremajte. Probudićete se za tačno 25 minuta kada kofein počne da deluje. Odličan način da skratite svoj radni dan.

DOSADA PRED SPAVANJE
Stalna rutina koja vas opušta, ali i ne zahteva previše pažnje, šalje signale vašem mozgu da je vreme da se isključi, što vam olakšava da zaspite. Možete čitati knjigu ili raditi nešto drugo što nije previše zahtevno. Topla kupka je proverena metoda.

“UDOBNA“ HRANA
Nije dovoljno imati samo udoban krevet. Bitno je i šta jedete. Užina pred spavanje treba da sadrži aminokiselinu triptofan koji podstiče umor, a nalazi se, između ostalog, u koštunjavom voću, semenkama i siru. Uparena sa ugljenim hidratima ovakva hrana pomaže mozgu da se smiri. Izbegavajte hranu bogatu proteinima, jer sadrže tirozin, aminokiselinu koja stimuliše moždanu aktivnost.

ČUVAJTE SE ČAŠICE PRED SPAVANJE
Kao što je kofein moćni stimulator, čašica alkoholnog pića vam može pomoći da se opustite i brže zaspite. Ali, previše alkohola može izazvati isprekidan san i sprečiti vas da uđete u REM fazu – koja je najneophodnija kako bi se vaš organizam odmorio.

RECITE “NE“ TABLETAMA
Konstantna upotreba tableta za spavanje će na kraju dovesti do toga da postanete imuni na njih i da vaš organizam traži sve veću količinu. Umesto toga, probajte ulje od lavande. Namažite mrvicu na svoje grudi ili vrat i pomoći će vam da zaspite. Tuširanje ostavite za ujutru, kako ne biste mirisali kao vaša baka.

ZABORAVITE NA POSAO
Proveravanje poslovnih mejlova iz kreveta koristeći bilo koji elektronsku napravu ravno je ispijanju duplog espresa pred spavanje. Dvadesetčetvoročasovni pristup internetu je takođe prepreka dobrom snu, zato, isključite kompjuter što ranije. Ah, ta umirujuća tišina…

Pročitajte i  Koja količina vode, kafe ili alkohola je smrtonosna?

NE ZABORAVITE NA SVETLO
Bitno je da tokom dana budete izloženi izvoru svetlosti. Ovo čini da se osećate budnim, a pospešuje noćni san. Sa druge strane, uveče isključite ekrane svih kompjutera i telefona, jer čak i tako malo svetlo koje oni proizvode uzrokuje da vaš mozak prestane da proizvodi melatonin, hormon sna.

BUDITE AKTIVNI (U SVAKOM SMISLU)
Vežbajte! Ali ne posle 19 časova, jer vežbanje stimuliše telo i podiže njegovu temperaturu. Ali, vodite ljubav pred spavanje. Orgazam dovodi do proizvodnje endorfina koji smanjuje napetost, a sam čin bliskosti vam daje osećaj opuštenosti i sigurnosti.

DOBRA I LOŠA BUKA
Sigurno ste čuli za one mašine koje proizvode umirujuće zvuke. Umesto njih možete stišati radio i uključiti ga na “šuštanje“, između dve radio stanice. Sa druge strane, neočekivani i nepoznati zvuci će vas sigurno razbuditi i to u prva i poslednja dva sata spavanja.

OSLOBODITE SE STRESA
Da li ste znali da vas osećaj besa i prezira više sprečava da zaspite od osećaja anksioznosti i straha. Pokušajte da tokom dana napravite listu stvari koje su u vama proizvele ovakva osećanja, kao i plan da ih rešite. Time ćete obezbediti “zaključak“ dana. Hormon stres drenokortikotropin izaziva ono što je poznato kao “prirodni budilnik“ (koji vas budi baš onda kada ste isplanirali).

I AKO NIŠTA OD OVOGA NE USPE
Zaboravite na klasično “brojanje ovaca“. Pokušajte da brojite unazad, svaki treći broj od 300. Ovo zahteva taman toliko koncentracije da spreči vaš mozak da odluta, a toliko je dosadno da će vas zagarantovano uspavati. A ako i dalje ne uspevate da zaspite, predlažemo da pogledate reprizu prenosa iz Skupštine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *