Bezazlen bol ili ozbiljan problem? - Men`s Health

Bezazlen bol ili ozbiljan problem?

RECITE NE ALKOHOLU
Ima li boljeg načina da se rešite mamurluka nego da odradite trening ujutru? Možda ima. A ima li boljeg načina da izazovete grč? Definitivno nema! Alkohol crpi natrijum i kalijum iz vašeg tela. Ukoliko dehidrirate, zalihe natrijuma nastavljaju da opadaju, što stvara idealne preduslove za nastanak grča.
Natrijum je od velike važnosti za nervne impulse i njegov nedostatak izaziva neusaglašene signale, što znači da vaše telo gubi sposobnost da kontroliše rad mišića kako treba.

PIJTE DOSTA TEČNOSTI
Odradili ste polovinu treninga i dobro se osećate – dobro ste se trčali i svež vazduh vam je razbistrio glavu. Ali, kako do grča uglavnom dolazi tako što se mišić koji spaja dva zgloba, poput vašeg lista, učestalo kontrakuje i opušta, taj blagi bol koji osetite znači da se nešto sprema! Pošto se grč najčešće javlja u umornim mišićima, veće su šanse da do njega dođe pred kraj aktivnosti.
Stoga, nemojte da provedete polovinu treninga kukajući okolo, već budite stalno zagrejani i unesite dovoljno tečnosti. Izotonična pića su idealna pošto sadrže i male količine soli koja može da vam nadoknadi potrošene zalihe. Pola narandže i cigareta se ne računaju!

NE TRČITE BEZ ZAGREVANJA
Trčanje unaokolo opterećuje vaše mišiće. Kada su ovako aktivirani, imaju tendenciju da se kontrakuju i potrebno je da prime signal iz nervnog sistema kako bi se ponovo opustili. Ukoliko do ovoga ne dođe, mišić će da se kontrakuje i da ostane u tom stanju! Shvatićete da se ovo desilo onda kada osetite užasan bol i prevrnete se na leđa zapomagaju.

ISTEGNITE SE
Ispravite nogu što je to više moguće i savijte prste kako biste istegli mišiće. Neka vam neko pomogne u ovome ako zatreba. Ovo će delovati na vaš zgrčeni mišić i pomoći će mu da se opet opusti. Ali, nemojte da mislite da odmah možete da poskočite i da imitirate Rokija. Mišić je i dalje umoran, a i grč se lako može ponovo aktivirati ukoliko se mišić ne odmori neko vreme. Tako da je možda najbolje da se odmorite narednih desetak minuta!

Pročitajte i  3 snažna suplementa koja će vas pripremiti za zimu

JEDITE KIKIRIKI
Znači, zamenili ste alkohol sa vidom hidratacije koji ima više smisla, zar ne? Jedna puna šaka kikirikija može da pomogne kada dođe do nedostatka natrijuma (ali, nije poželjno da pojedete ogromnu kesu čipsa).

Ipak, ovo ne mora da znači da ste sada bezbedni. Ukoliko ste se previše umorili, vaši nervni impulsi su preopterećeni i šalju i primaju signale iz mišića. Istezanje u toku ostatka dana, kao i neposredno pred odlazak u krevet, može da smanji rizik od ponovnog pojavljivanja grča u toku noći.
Ignorisanje ovoga je opasnost po vas: oni kojima se to desilo kažu da su ti grčevi koji se javljaju u  toku noći više bolni od onih koji su se javili prilikom treninga. Jedina gora stvar od toga je da vam se javi grč i u drugoj nozi!

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *