5 načina da ubrzate metabolizam - Men`s Health

5 načina da ubrzate metabolizam

On, zapravo, predstavlja promet materija i energije u organizmu i bez njega ne bi bilo bi ni života.

Ukoliko vam je metabolizam spor, a niste zadovoljni svojim izgledom, neophodno je preduzeti određene korake koji su pouzdani za ubrzavanje metabolizma.

VODA
Naučnici su sproveli istraživanje pre kog su izmerili bazalni metabolički indeks učesnika ekperimenta. Nakon toga, deo učesnika je popio nešto manje od pola litra vode. Potom je ponovo izmeren metabolički indeks i rezultati su pokazali zanimljivu promenu – sposobnost organizma za sagorevanje kalorija je povećana.

Takođe, utvrđeno je da voda ima i nešto dugotrajniji efekat. Naime, trideset minuta kasnije, učesnici su za snabdevanje energijom koristili čak 30 procenata kalorija više od onih koji nisu konzumirali vodu.

ZNOJENjE NAKON OBROKA
Varenje hrane i apsorpcija i deponovanje hranljivih materija zahtevaju energiju. Strože ograničavanje unosa kalorija može promeniti metobilčki indeks. Uz to, izgladnjivanje će podstaći telo da energiju traži u mišićnom tkivu, što smanjuje sposobnost organizma za sagorevanje kalorija. Zato je, paradoksalno, neophodno jesti ako želite da smršate. Zato trenirajte nakon bogatog obroka i ubrzajte potrošnju kalorija.

HRANA
Podelite broj kalorija koji treba uneti u organizam u toku dana na tri obroka dve užine.

Naime, naučno je dokazano da su muškarci koji jedu više puta dnevno mršaviji od onih koji nemaju redovne i isplanirane obroke.

PROTEINI
Za obradu proteina, telo koristi više kalorija nego kada prerađuje ugljene hidrate ili masti. Proteini visokog kvaliteta koji se mogu pronaći u jajima, manje masnom mesu, živini, morskim plodovima i mlečnim proizvodima povećavaju nivoe leucina, aminokiseline koja je neophodna za održavanje mišićne mase i sagorevanje kalorija.

KOFEIN
Harvardska studija koja je obuhvatila više od 19 hiljada muškaraca utvrdila je da oni učesnici koji su unosili oko 200 miligrama kofeina dnevno nisu imali predispozicije za gojenje od onih koji su konzumirali manje ili nimalo kofeina.

Pročitajte i  Kardio program za pokretanje tela: Desetominutni trening na biciklu

Naime, ova supstanca stimuliše sagorevanje masti, naročito za vrreme vežbanja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *